240sigv Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 240 GLE -86 Sort Interiør Servostyring B230A med trimkam M47 Girkasse 1031 Bakaksling _________________________________________________________ Bilen kjøpte jeg sommeren 07 Den var den tid Rød og original Ble med tiden lakkert Oransj,fikk seg hvite blinklys hele veien rundt og i tillegg hvite bremselys,kom også på skiltramp mellom lyktene. Senkesett ble halvert pga min høydeskrekk, understellet fikk seg nye foringer bestående av kun Powerflex foringer. Motoren var fortsatt seig og brukte litt vann,så den fikk seg ny topp pakning,toppen delvis overhalt,monterte også i en trimkam,ny vannpumpe,alt av tenningsdeler nytt,ny registereim,nytt batteri,nye reimer,ny og kraftigere spenningsregulator. Forgasseren fikk også seg en runde med nytt membran og nål. Også fått på delvis nytt eksosannlegg. Vurderte en stund å selge den for å få meg 245,men tanken glapp. Så prosjekt Black Shadow: Bilen skal lakkes Matt Silke svart og Bross kit som skal lakkes Blank svart. Skal også montere på Classic vinge, Snow caps og lyktespoilere (Ikke dem som går langs ned) Motorrommet skal få en real makeover med mye chrome detaljer og stålspunnete detaljer. Felger tenkte jeg å få meg R-felger, men ikke bestemt. Bilstereon skal bygges ordentlig, med nedfelte diskanter dash,mellomtoner i utbygde dørsider,opphøyd hatthylle med dobbel bakrefleks i midten,subkasse bygd under hatthylle, forsterker og batteri til stereo i brønnene. Kommer sikkert mere etter hvert. Noe bilder av bilen : Litt eldre bilder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 for ett smykke Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Hvis du skal ha bilen så lav må du i hvert fall få hjulene litt lengre ut enn midt under bilen! :D På med emblem i grillen også. Skal du virkelig legge masse tid og penger i den a-motoren? :scared Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 for ett smykke En smule ironisk? :angelsmili: Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Hvis du skal ha bilen så lav må du i hvert fall få hjulene litt lengre ut enn midt under bilen! :D På med emblem i grillen også. Skal du virkelig legge masse tid og penger i den a-motoren? :scared Vel,skal ikke bruke stålfelger da.. Skal ha R-felger på. Skal ikke ha nå versting motor,skal bare se fint ut i motorromet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 En smule ironisk? :angelsmili: Drit og dra, skal ikke ha søppel på tråden min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Vel,skal ikke bruke stålfelger da.. Skal ha R-felger på.Skal ikke ha nå versting motor,skal bare se fint ut i motorromet. R-felgene må du jo bruke en halvmeter med spacer på! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Om ikke annet så applauderer jeg deg for å gjøre litt stas på b230a motoren. Men pass nå på at ikke noe henger seg opp i den igjen :P Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw320i Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 er ikke det denne som har stått lenge til salgs på autodb som er rullemalt? silkesvart bil med svart blank styling hørtes jo ikke bra ut. skal du lakke den på et lakkveksted? eller gjøre det selv? Siter - 2001 peugot 307 2.0 hdi bruksbil - 1985 vw golf 16v gasser prosjekt - 1994 volvo 850 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 er ikke det denne som har stått lenge til salgs på autodb som er rullemalt? silkesvart bil med svart blank styling hørtes jo ikke bra ut. skal du lakke den på et lakkveksted? eller gjøre det selv? Nei,det høres vel ikke bra ut. Men du har vel heller aldri sett en 240 sånn,så ser ikke vits å kommentere sånt. Skal lakkes på verksted ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Update: Har fått en ekse med masse småting til 240 fra en kamerat av meg. Fikk også med en helt ny original endestuss, gleder meg til å få den montert :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Januar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2009 Hvordan går det så med denne bilen da? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg