Gå til innhold

Sanblåseutstyr?

Ranger emnet


jornland

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurte på om det var noen sandblåsere der ute som var aktiv på dette forumet? Er interessert i å undersøke hva slags utstyr proffe sandblåsere benytter, alt fra a til å. Litt om pris, merker og hva slags kompressor man trenger for å kunne sandblåse større ting, sånn som bilkarosseri og lastebilrammer?

 

Selv har jeg også sett at Torshov Bilrekvisita forhandler sandblåserutstyr. Tror det er en 50l trykktank man fyller med sand og tilkobler en trykkluftskilde som minimum leverer 150l/min og 6-8 bar arbeidstrykk. Har noen prøvd denne, og er dette brukbart utstyr for karosserisandblåsing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på f.eks gasolin.no og verktygsboden.se, de har bedre utvalg. kompressor ville jeg kjøpt en stoor brukt en, som kan levere mer enn nok, det går sinnsvake mengder på sandblåsing. en kompis som blåser landbruksredskap og tanker og sånt har en diger henger med et beist av en kompressor, 1 tonn med sand og mc-skinndress.....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takker for svar.. Disse sandblåserne de forhandler på de sidene du henviser til, er i samme sjanger som den jeg så på på Thorsov Bilrekvisita. Noen som vet om dette er utstyr som kan benyttes for å sandblåse større ting, eller blir de lite effektive slik at man blir stående i evigheter før man blir ferdig?

 

Er det slik at det oftest er luftkilden det står på når man sandblåser? Med det mener jeg at det er viktig å ha en kraftig nok kompressor, og at det kanskje ikke er så nøye hva slags sandblåsertank man har?

 

Lurte også på om det finnes noe bruktmarked for kompressorer noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår