Gå til innhold

Problemer etter ettermontering av Xenon på B7

Ranger emnet

_Neon_

Anbefalte innlegg

Jeg har en B7 2007 modell som jeg har ettermontert Xenon på nærlysene, problemet er at det blender alle som kjører mot meg.

Har selv kikket på mot lyset og ser det lyser kraftig nederst på lykta,kan nesten virke som at pæra sitter feil vei,selv om det ikke burde være mulig? er H7 pære med det vanlige hakket så det finnes vel bare en måte å sette dette inn på.

Eneste jeg kan tenke meg er at reflektorene ikke er laget for Xenon pærer så jeg må bytte hele lykta.

Noen med noe erfaring/tips? Må bytte tilbake til de vanlige pærene i morgen så jeg slipper å kjøre rundt med bare tåkelys og parklys.

Audi A4 2.0TDI Quattro 170hk 2007 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en B7 2007 modell som jeg har ettermontert Xenon på nærlysene, problemet er at det blender alle som kjører mot meg.

Har selv kikket på mot lyset og ser det lyser kraftig nederst på lykta,kan nesten virke som at pæra sitter feil vei,selv om det ikke burde være mulig? er H7 pære med det vanlige hakket så det finnes vel bare en måte å sette dette inn på.

Eneste jeg kan tenke meg er at reflektorene ikke er laget for Xenon pærer så jeg må bytte hele lykta.

Noen med noe erfaring/tips? Må bytte tilbake til de vanlige pærene i morgen så jeg slipper å kjøre rundt med bare tåkelys og parklys.

Du tenker helt korrekt; reflektorene er ikke laget for xenon og derfor blir lysbildet helt feil. En annen ting er at når man har xenon er det påbudt med automatisk høydejustering av pærene for å unngå det problemet du beskriver her. Det virker slik at når man laster mye i bilen vil pærene justeres ned slik at motgående bilister ikke blendes selvom bilen er baktung.

Det du burde ha gjort var å kjøpe en bil med xenon montert fra fabrikken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker helt korrekt; reflektorene er ikke laget for xenon og derfor blir lysbildet helt feil. En annen ting er at når man har xenon er det påbudt med automatisk høydejustering av pærene for å unngå det problemet du beskriver her. Det viker slik at når man laster mye i bilen vil pærene justeres ned slik at motgående bilister ikke blendes selvom bilen er baktung.

Det du burde ha gjort var å kjøpe en bil med xenon montert fra fabrikken. :)

Kjøpte desverre ikke bilen ny,den har gått noen måneder i tyskland.

Så med andre ord så er ikke noen av Xenon kit'ene man får kjøpt lovlige? rart de ikke informerer om det.

Audi A4 2.0TDI Quattro 170hk 2007 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, blir vel samme som en politiradio og laservarsler. Sjeldent at selgerne informerer om at det ikke er lovt å bruke, men selger det som bare det.

Det skal være Godkjent Automatisk Høydejustering og lyktespylere for at det skal bli godkjent på bilen.

Har flere venner som har ettermontert Xenon, å det blender ikke noe spesielt. Er bare å ha rett type lykter og få stilt lysene godt inn. Men blir man stoppa av Onkel P eller satans vegvesen blir det å spille inn årets Oscar i å leke dum/blond :titties:

Audi A4 TQ Sedan 1998/99 - Prosjekt

Renault 5 GTE 1991 - Prosjekt

Audi A4 Sedan 1996 - Solgt

More Ice.. More Snow.. More Fun.. Audi Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider