Gjest Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 God dag. Er det forskjell på btr fra b230et og b230ft? Regner med det er forskjell på f og ft i allefall, ettersom ft'n gir jo mer bensin ettersom trykket kommer, men!? Fikk start på treskeverket igår, men den får alt for mye besin. Mvh. Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Kjøp deg en progressiv justerbar reugulator med 1:7 i progressivitet så har du det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Det er ikke forskjell på F og FT nei, men finner du derimot fra f.eks. 460 eller 480 bilene så er disse ofte 3,5 bar motsvarende på b230 serien der det kun finnes 3bars bensintrykksregulator på alle. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 det ER forskjell på F og FT.. heiv F'en på min å da var jeg oppe i over 6 kilo bensintrykk.. Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 jeg kjører med et på min fk nu.. ikke no grunn til at jeg byttet.. ble bare sånn av en lang historie.. ligger på nesten 4 bar på tomgang.. med vakuum på da.. kan d stemme? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 det ER forskjell på F og FT.. heiv F'en på min å da var jeg oppe i over 6 kilo bensintrykk.. Vennligst forklar hvorfor at en bensintrykksregulator som skal sørge for 3bar grunntrykk på en original F sugemotor plutselig gir 6bar trykk på en lik motor bare med turbo? Vet du hvordan en bensintrykksregulator fungerer eller? De kompenserer jo både for vakuum og trykk uavhengig om den har stått på en F eller ikke... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 hmm.. var på turtall med trykk jeg fikk over 6 kilo bensintrykk.. vet hvordan en regulator ser ut, men ser for meg det må være forskjell på en for turbo og en for suging! edit: mulig jeg tenker litt feil.. tenker på mye rart akkurat nå:P Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Slik ser det ut når du kapper de. Som du ser er det bare et membran med fjær på oppsiden og bensinen presser på fra undersiden, og dette blir regulert til et visst trykk pga fjærspennet, som igjen blir kompensert av vakuum trykk på toppen av membranet via nippelen. Denne er under ombygging til stillbar, der du kan justere spennet på fjæren, og resten av bildene kan sees her: Xuri » Bildgalleri - GARAGET - www.garaget.org Om du ser litt på det der og tenker på hvordan det faktisk fungerer ser du at det ikke har noe å si for grunntrykket om motoren har turbo eller ikke. Er grunntrykket 3bar er grunntrykket 3bar UANSETT, såfremt av returen fløder nok til at trykket ikke stiger pga motstand i returslangen. Har du hardere fjær eller strammer fjæren som er der vil du få et høyere grunntrykk. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 grunntrykket er jeg enig i at er likt, men mener at det vil bli feil opp på turtall med belastning Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 grunntrykket er jeg enig i at er likt, men mener at det vil bli feil opp på turtall med belastning Hva har turtall og belastning med bensintrykksregulatoren å gjøre? Har du 0,5bar vakuum har du bensintrykk på 3 minus 0,5 = 2,5 bar. Har du 0.7bar ladetrykk har du 3 + 0,7 = 3,7bar bensintrykk. Uansett belasting og turtall. Det eneste som kan påvirke når det gjelder bensintrykk under pådrag er at bensinpumpa evt ikke leverer nok. Da vil du få LAVERE trykk. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Grunntrykk er trykket uten vacuum. Jeg kjører 4.3bar i grunntrykk på min, og med 1.2bar i ladetrykk så er det 5.5bar ved 1.2bar i ladetrykk. Når min motor var i benken og han satte trykket på 3 bar grunntrykk så holdt det såvidt til orginal, så B23ET'en har hvertfall mer i grunntrykk enn det som er vanlig (3bar). Selfølgelig har bensintrykk noe med turtall og belastining å gjøre! Du gir jo mer gass til mer belastning du har, og da får du turbotrykk eller mindre vacuum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 min ligger som sagt rett under 4 med et sin regulator:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Sååå... Konklusjonen er at de er like, eller hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 høres sånn ut jah:) men du må spørre de hvorfor jeg hadde over 6 kilo bensintrykk på F regulatorn når dn har 3 kilo grunntrykk!?:P Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.