Gå til innhold

bygge om fra 10v til 20v

Ranger emnet


furiaman

Anbefalte innlegg

leker litt med tanken i å sette i en 20v motor i min 91' C4 2.3 10v med manuell kasse.

 

lurer på om noen har gjort dette før og vet om det er mye arbeid? tenker mest på ledningsnett, motorfester (er vell likedan?), girkasse (vil den orginale kassen tåle de ekstra hestene?).

 

har en på jobb som skal sette inn S2 motor i sin 20v coupe og kan selge meg sin motor til en bra pris.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

7A 2.3 20v motor har elektronisk insprut(EFI)

AAR/NG 2.3 10v motor har mekanisk innsprut(KE-Jetronic)

Ergo må du bytte ledningsnettet på motoren.

 

Å få motoren i bilen er ikke noen stor sak. Er 96% sikker på at motoren passer på gearkassa med 7a svinghjul og clutch. Du kan jo sammenligne svinghjul/clutch når du har begge motorene ute Motorfestene er identiske. Resten er plankekjøring.

 

edit: gearkassen holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår