furiaman Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 leker litt med tanken i å sette i en 20v motor i min 91' C4 2.3 10v med manuell kasse. lurer på om noen har gjort dette før og vet om det er mye arbeid? tenker mest på ledningsnett, motorfester (er vell likedan?), girkasse (vil den orginale kassen tåle de ekstra hestene?). har en på jobb som skal sette inn S2 motor i sin 20v coupe og kan selge meg sin motor til en bra pris. Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 hmm virker ikke som noen har gjort dette før:P er vell på tide å melde seg inn i VACN og spørre der:) Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 7A 2.3 20v motor har elektronisk insprut(EFI) AAR/NG 2.3 10v motor har mekanisk innsprut(KE-Jetronic) Ergo må du bytte ledningsnettet på motoren. Å få motoren i bilen er ikke noen stor sak. Er 96% sikker på at motoren passer på gearkassa med 7a svinghjul og clutch. Du kan jo sammenligne svinghjul/clutch når du har begge motorene ute Motorfestene er identiske. Resten er plankekjøring. edit: gearkassen holder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 ja får med ledningsnett så det går vell bra. regner med at godkjenning er vell no prob:) kan vell ta bremser fra C4 2.8 V6 eller noe sånt om nødvendig Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.