Gå til innhold

effekt på 16v? noen som tør tippe=s

Ranger emnet

martinsen-lyd

Anbefalte innlegg

Hei,kiddie Har driver og bestiller no deler te 16v motoren=) Men lurer på hvor mye hk/nm jeg kan få i den, det jeg har tenkt hitte:

-2,5l bunn.

-H-råder.

-je stempler.

-ms sprut og tenning(coil pack)

-dyser?

-3"spjel.

(Skal kjøre et spjel og ei dyse per sylinder)

-glt/pz kammer.

-topp?(veit ikkje om porting/bygge om te mekaniske løftere, spørs på hvor mye jobb)

-2,5 eksos med 4-2-1 grennrør.

Veit ikkje åssen kammer det blir pga spørs om jeg bygger om toppen te mekaniske ell latt denb være hyd.

takker for svar =P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel hvis du bygger om til mek løftere så må du også¨få nye kammer.evt omslipt de du har de vil tikke ... mek løfter er "bolt one" ingen ombygging. Som sug motor vil du nok havne et sted mellom 230-300hk 250-350nm. En jeg kjenner har en 2,4l 16v sug med 290hk og 304nm.304nm v/6300rpm.

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel hvis du bygger om til mek løftere så må du også¨få nye kammer.evt omslipt de du har de vil tikke ... mek løfter er "bolt one" ingen ombygging. Som sug motor vil du nok havne et sted mellom 230-300hk 250-350nm. En jeg kjenner har en 2,4l 16v sug med 290hk og 304nm.304nm v/6300rpm.

hehe:P var fine tall det=)hva mener du men "blot one" med ombygging av toppen. har hørt det er sjukt mye jobb!!! åssen rpm kurve/register hadde han da?kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mek løfter passer rett nedi. Kjøp fra turboed1 her på forum.trenger vel knapt noe mere arbeid det.Meget bra moment og effekt over hele registeret. 305nm/290hk rallycross motor Rcn under 2,4l 2398ccm 16v, Nira 3i+ insp, tørrsump, M/Bremspapirer. 304nm v/6300rpm.

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider