Gå til innhold

Er på jakt etter hel og fin turbobil. Tips?

Ranger emnet


turbotassen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg råd til å kjøpe meg en 240 igjen, savnet etter min gamlebil er blitt stort, og trenger en bil som kan fylle tomrommet.

 

Er da på jakt etter en hel og fin 240 turbo. Er det noen som vet om bra gjennomførte prosjekter som skal selges? Har noen kriterier;

 

*Skal ikke være skrudd ihel av en 18-åring med Haynesbok.

*Ledningsnett/det øvrige skal se bra ut, og ikke være hjemmemekk.

*Lakk/eksteriør spiller som regel ingen rolle, trenger ikke å være prikkfint, men bilen må se bra ut.

*Ikke mekanisk innsprøyting, eller forgasserturbo. FT/FK/5syl er å foretrekke.

*Gode drivdeler/understell/truetrack er selvfølgelig et must.

*Pris; under 50-60.000 ca.

 

Kan noen hjelpe meg?

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var kanskje at Du er villig til å gi for lite også skal Du samtidig ha ett prakteksemplar med gromparts for 50 - 60000,-

 

Skal ikke mye til før man passerer 50000,-

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på å bygge selv og kjøpe en ferdig da,ikke noen bransje der hvor det gåt å tjene penger på slikt akkurat.

 

 

Solgte min for 90 store jeg da,den var ikke så bra i karroseriet men den hadde nå 16 v turbomotor med smidd innmat,datasprut,6trinns getrag og superstarfelger....

 

 

Er ikke annet å si en at det er mange som forlanger drømmepriser for bilene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på å bygge selv og kjøpe en ferdig da,ikke noen bransje der hvor det gåt å tjene penger på slikt akkurat.

 

 

Solgte min for 90 store jeg da,den var ikke så bra i karroseriet men den hadde nå 16 v turbomotor med smidd innmat,datasprut,6trinns getrag og superstarfelger....

 

 

Er ikke annet å si en at det er mange som forlanger drømmepriser for bilene sine.

 

Joda, greit nok at Bil er et tapsprosjekt om man kun ser på pengene, men folk gir ikke bort Bilene heller:P

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er på jakt etter for å si det rett ut er en grei bil med B230FT, truetrack, litt understell og litt ekstra i motoren, samt getrag eller m90. kan da vel aldri komme over 50/60 lapper da?

 

Disse bilene er overpriset.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er på jakt etter for å si det rett ut er en grei bil med B230FT, truetrack, litt understell og litt ekstra i motoren, samt getrag eller m90. kan da vel aldri komme over 50/60 lapper da?

 

Disse bilene er overpriset.

 

tjaaaa?

 

 

syntest du egentli di er overpriset?

 

om du finner en strøken 242f.eks...med B230ft, og 250hk på hjula...og getrag som overfører til truetrack...

 

og bilen ser bra ut...

 

hvor mye måtte du f.eks gitt for en cosworth i samme tilltand?

og det er vell strengt tatt morroa man er ute etter...ikke om bilen er 10år...eller 20.....

 

syntest egentli ikke det er overprisa med 50-60k for en som er strøken..

 

MYE jobb å bygge selv og, ikkje minst....legger man ut 100k....får man vell ikke igejn mer enn 50 ved salg...

 

har eg rett?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår