Gå til innhold

Zippo, vindsikker?

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en orginal zippo i dag, jeg hadde en før, men klarte å miste den. Og den jeg hadde før kunne jeg sverge på var vindsikker, altså flammen ville ikke dø hvis det blåste ute.

 

Var det min gamle som bare var mystisk bra på det punktet, eller skal zippo være vindsikkert (til en viss grad)?

 

Min gamle var nesten som en storm lighter.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt begge deler(og kombinasjon har jeg fått demonstrert), en zippo er ikke vindsikker og kan sågar slokke om det regner kraftig nok. En stormlighter vil det trengs en bra mengde bde vinn og vann for å slukke, men det er mulig. Jeg har prøvd det også jeg=P

Men det er sant som du sier, en stormlighter vill ikke alltid tenne, men da er det pga brukerfeil eller andre midlertidige årsaker. Min sliter feks med å tenne akkurat etter man har fylt gass. Da må jeg trykke mange ganger før den vil tenne skikkelig, men når den først har tent skikkelig en gang så gjør den alltid det. Denne kostet meg dog 99 kroner å kan langt ifra regnes som en spesiel dyr en, da en tidligere bekjent av meg hadde en til 800 kroner, den fungerte alltid fint den;) En kompis hadde en lighter som han bare skjøy over en bryter så skifta den mellom en fin og rolig zippoflamme til en "blåseflamme" av typen stormlighter look, og ville ikke slukke.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zippos største svakhet i mine øyne er at drivstoffet fordamper ganske fort. Kjøpte en slik for mange år siden for å ha en beredskapslighter som alltid virket, men den funker jo ikke etter å ha ligget i lomma en måneds tid uten å bli brukt. Kanskje jeg bør begynne å røyke...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men nå har jeg kjøpt zippo.

 

Men skal ikke den tåle vind? Min slokner ut bare jeg blåser litt med munnen...

 

Hvis du blåser med munnen så er det vel større sjangs for at den slokker da du blåser ut karbondioksid.

Hvor mange romertall er zippoen din på da?Mener at det er noe med at de med høyeste tallet har en kobbertråd i veika som gløder ved for høy vind som gjør at det blusser opp igjen når vinden avtar noe.Gjore det på mine i hvertfall når jeg holdt de ut i gjennom bilvinduet.Du må å sjekke at romertallet står på innmaten i lighteren så du ikke har blitt bøffa!

De er kjekke zippo lighterene helt til du mister de!!Har sikkert mista 15-20 stykker!!!

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår