Gå til innhold

Hansien lille spørsmålstråd (Wankelmotoren + tilbehør!)

Ranger emnet

Hansien

Anbefalte innlegg

Merkelig at jeg ikke kom på at man kan importere biler...

Vi har alt vi trenger sånn ca untatt motoren (Og girkasse, bakaksling, diff og alt det stellet der!)

Men tusen takk for påminnelsen og enda mer takk for at du tok deg bryet med å finne en rimelig billig en!

Mens vi har en wankeltråd oppe og går så skulle jeg gjerne også vist litt mer om wankelen. Er de lette og overhale? kan man få mer hester uten å bruke så altformye penger?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting med wankel er at de tåler ikke mange km. Og at de er svin dyre å overhale. (så har jeg hørt)

Så hvis dere er ute etter lav vekt på motor, men mye hester så hadde jeg heller satset på mc motor hvis jeg var dere.

For å gi deg noen eksempler:

BMW Occasion, Motorrad suchen, Scooter kaufen im Motorradhandel von MotoScout24

mobile.de - der Automarkt für Gebrauchtwagen und Neufahrzeuge - Finden oder Verkaufen Sie einfach und schnell ihr Auto

Hvis du vil se flere treff så kan du gå inn på:

motorsykler i sveits

motorsykler i tyskland

biler i europa

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke til å bli noe sykt masse med hester med det første så kommer nok til å skaffe en med rundt 150hk og kjøre orginalt. enn så lenge! :P

Overhaling og alt det kommer vi til å prøve på selv da dette er et prosjekt vi kommer til å ha mest for å lære å skru og redde en felles venn (som også har fått lov til å ta del i prosjektet, grunnen finnes litt lenger nede)

Litt av historien bak dette prosjektet er at ene kompisen min kjørte sund girkassa og putta bilen bak låven. Han har fått en liten fetish for wankel og har altid hatt lyst til å ha en wankel nedi den (Samme for han om vi får registrert den eller ikke)

Jeg sa jeg var med på det prosjektet bare vi fant motor og en plass og skru (Noe vi forhåpentlivis nå skaffer snart).

Vi dreiv smått å diskuterte dette når vi var ute å cruset, så hørte den sistnevte vennen vår dette og ble med å diskuterte.

Etterpå så stakk jeg og venn1 (Førstnevte) ut en tur og fortsatte å diskutere det med å kanskje ta med venn2 (sistnevnte).

Grunnen til at venn2 fikk være med er PGA han sliter litt om dagen pga han fikk nylig vite hvordan faren hans døde og sånne greier.

Men nå prøver vi å skli tilbake til topic

Fetishen til venn1 er grunnen til at wankel blir kjøpt, ikke noe mc motor, diesel, ottomotor eller jetmotor

Alt vil bli bygd av oss 3 fordi vi vil lære og skru og gjøre drastiske ting på biler (I dette tilfelle konvertere ottomotor FWD til wankel RWD)

osv..

Og over til noen flere spørsmål:

Finnes det haynes (?) manual til wankelmotor? eller andre "HowTo" ovehaler wankel? (Helst norsk eller andre nordiske språk!)

noen her som har en liste over alle de forskjellige betegnelsene på wankelmotor og effekt, nm og det?

Hvordan er wankel å bruke i drifting?

Hvor mye ligger turtallsperra på orginalt?

Og er det mulighet til å få den til å forsvinne godt over 10.000rpm uten å ta livet av motoren?

Hørt at man porter motoren for å øke antall hestekrefter.

Men senker dette levetiden på bilen? eller forblir den holdbar?

Noen andre ting man må gjøre etter man har porta den?

PS: Jeg håper folk forstår at vi i "byggeteamet" har foretatt alle valgene nå så dere gir faen i å prøve å villlede oss inn på andre tanker, har du ikke noe vettugt å si så være så snill og gi faen i å si det!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider