Rattatta Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Målte bilen med fin blandakjøring til litern på mila ??? Må jo være no riv ruskende galt ! Snakka med en kompis, han mente det kunne være luftmengdemåleren ? Noen som har en anelse ? Har automatkasse... Mvh rattata Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Hmm..Bare det at du har automat hjelper på at du bruker 1L på mila.Og lmm merker du at det er noe feil med.Hvis tomgangen er ustabil,bilen drar dårlig,stopper helt plustlig opp,små smeller i eksos annlegget,og seff øker drivstoff forbruket,men jeg tror din lmm er i god stand..Kan også ha mye med vinter sesongen å gjøre,at bilen bruker mer suppe,eller bilen er tungt lastet.Er utrolig mange ting som spiller en stor rolle..Hvis det er lenge siden du har tatt service på den,så tar du en liten service.Da skal du se at forbruket går litt ned.Men lykke til,håper du finner ut av det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plimp Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Dette hørtes ikke så ille ut.. Men det kan jo være en liten mulighet for at luftfilteret er litt tett. Siter Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod *Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt* *Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( ) *Audi 80 1,8S 88mod (spiker) *Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 min passat med aut. går fint nedi 0,5, ifølge kjørecomputer ligger gjennomsnittet på 0,7 med blandet kjøring. Lang kjøring 0,5-0,6 l pr mil Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rattatta Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Etter service på bil og automatkasse ble forbruket satt ned til 0.8 - Og det er med bare småkjøring, testing av kassa. ( masse kickdown og " raskjøring " ) Tror kanskje jeg kommer mye ned ved langkjøring :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulars Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Har 98 mod A6 avant 1,9tdi selv (dog med manuell kasse) og den går på godt under 0,5 på langkjøring. Blanda går den rett over 0,6. I fjor sommer kjørte jeg Oslo-Lillehammer på 0,43l/mil og 91km/t i snitt. Dette er tall fra computeren, så 100% riktig er det nok ikke, men det er ingen tvil om at denne motoren er gjerrig på diesel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg