SierraDude Skrevet November 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Hva erre dere rører med a? Nå har jeg stilt tomgangen og det var en liten skrue med en mutter under, rett ved siden av gassern der hvor gassvaieren er festet (!). Dette er en 2.0is motor. Injection! Altså, en OHC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 sikker på at det er den riktige løsningen. når en slik motor får forhøyet tomgang er det som regel noe galt. hva med falsk luft?? prøv å spray startgass rundt slanger luftmengde måler osv og se om tomgangen øker.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by SierraDude Hva erre dere rører med a? Nå har jeg stilt tomgangen og det var en liten skrue med en mutter under, rett ved siden av gassern der hvor gassvaieren er festet (!). Dette er en 2.0is motor. Injection! Altså, en OHC. Den skruen er kun en grunnstilling av gasspjeldet! Tomgangen reguleres elektronisk! Men det fungerer sikkert en stund! Og vi har skjønt hva slags motor du har, lurer bare litt på hvor den gassern som gassvaieren er festet til sitter hen! En bil med bensinmotor har enten forGASSER eller bensininnsprøytning, sk. injection Lykke til! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraDude Skrevet November 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Hehe.. Altså, når du står foran og kikker på motoren så følger du luftmengdemåleren og det sorte plastikk røret som går til innsuget på injection og rett til høyre er det festet en gassvaier som regulerer gassen. DER sitter den skruen som jeg stilte tomgangen med! Har sikkert vært litt løs og vridd seg litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 tviler på det.. aldri hørt at den har vridd seg før jeg men mulig... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Originally posted by SierraDude Hehe.. Altså, når du står foran og kikker på motoren så følger du luftmengdemåleren og det sorte plastikk røret som går til innsuget på injection og rett til høyre er det festet en gassvaier som regulerer gassen. DER sitter den skruen som jeg stilte tomgangen med! Har sikkert vært litt løs og vridd seg litt. Sikkert! Takk for at du fortalte hvor skruen satt!:rolleyes: Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Her tror jeg dere skulle starta litt enklere for han, hva som er fram og bak på bilen, hvor motorn sitter osv. :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraDude Skrevet November 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Originally posted by Mondeo Sikkert! Takk for at du fortalte hvor skruen satt!:rolleyes: Jaja... du som lurte på hvor gassvaieren er festet og hvor "gassen" er. Altså, den som åpner gass-spjeldet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Originally posted by SierraDude Jaja... du som lurte på hvor gassvaieren er festet og hvor "gassen" er. Altså, den som åpner gass-spjeldet. En gasser er en forgasser..... ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Originally posted by SierraDude Jaja... du som lurte på hvor gassvaieren er festet og hvor "gassen" er. Altså, den som åpner gass-spjeldet. Sitter gasspjeldet i innsuget til gassern i injectionen da eller? Med gasswiren som feste? Eller misforsto jeg noe?:cool: Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 9, 2003 Rapporter Share Skrevet November 9, 2003 detta er bra :D Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg