Gå til innhold

Pedersen's 1996 1.8 S40 -Oppdatert 11.09.08- Bilder

Ranger emnet


king_pedersen

Anbefalte innlegg

SE SISTE SIDE

 

 

Hei, var vel på tide å lage en post om bilen min her.

Har en 1996 1.8l S40 med 120Hk, bilen har lyst interiør (bilder kommer etterhvert) Original inntill cash kommer inn.

Bilen er gått 136000km nå, er i en nydelig vinrød farge som jeg digger:)

 

Har skøvet inn en Pioneer DEH-MP5900P, 2stk 150w 5.25" Pioneer høytalere som drives av en Boss 1600W 4 Kanaler, har og en RE Audio SE12 som drives av en Zachary 600W Monoblokk som jeg har lånt ivente av penger til en forsterker som klarer å drive den bra.

 

Planer for bilen:

Toning av Vinduer

Bytte lykter og blinkere til Phase1 Black Rim å kjøre Xenon

Få inn tåkelys m/xenon

Lakking av alle sorte lister og håndtak.

Nytt ratt (for solbleika)

Nytt hanskeroms luke pga stor ripe

Nytt batteri, blir Optima Red Top

Få ferdig bagasjerom så alt av kabler skjules og blir bra:)

Til sommeren blir det 215/45/17 evt 225/45/17 dekk og felger.

Kanksje body kit om jeg får råd, ikke noe overdrevent, bare stilig og rent, Spoiler kommer nok også.

 

Et par bilder av bilen og bagasjerommet som det er nå:

 

IMG_0233.jpg

 

IMG_0229.jpg

 

IMG_0230.jpg

 

IMG_0195.jpg

 

IMG_0232.jpg

 

IMG_0231.jpg

 

Kommer bilder av interiøret iløpet av romjula og kanskje ny forsterker (Soundmagus X-3200 også lånes av en kompis )

Mvh Thomas Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

ja, da kommer vel sommeren snart og bilen kommer ut av mørket og man slipper snøskavler på 2m ^^

Har tenkt lenge og den første store lønna mi kommer vel 1 juni tenker jeg:)

Har gått inn på Scstyling - Bilstyling - Xenon - Sänkningssatser og funnet en del godstasj:)

Har nå kommet fram på en pris før norsk moms og toll som er på 6000kr uten dekk\felg og soting av ruter (kommer det og)

Har en liste som følger:

- 40mm Senking

- klare skjermblinkers

- hvite markeringslys

- Sort XC look grill

- og sist men ikke minst Black rim lykter og blinkere:D

 

Hvordan er det å bestille fra scstyling.com?

Blir det å komme på mye mere kroner når jeg får pakken?

Hvordan er leveringstiden? Service? Noen med erfaring?

 

Og, noen som har senket 1996 S40? Mye problemer?

Og, noen som vet hvor jeg kanskje kan få kjøpt nytt ratt og hanskeromluke? Rattet er altfor solbleket og er en stor stygg ripe i luken:\

Mvh Thomas Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her har ratt:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13243445&sid=xz8rfgxaFpO820978&WT.svl=Link

Makent som mitt...hehe ;)

Sånn ny hanskeromluke tror jeg du likegreit kan kjøpe ny hos Volvo, tror ikke den skal koste altfor mye.

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ja, det tok sin tid før det ble noen store oppdateringer på bilen pga pengemangel, sydentur med kjæresten ble prioritert høyere en bilen:o

 

Nå har jeg akkurat fått inn min Soundmagus X-3200 forsterker som endelig kom på lager:D

Skal nå begynne snarest mulig med å bygge forsterkeren ned i hjulbrønnen og få satt et plexiglass inn, skal bli clean som faen.

Bestillte nå idag nye lykter og blinkere, Black Rim og hvite markeringslys + sideblinkere, fy faen som jeg gleder meg nå:D

Har også akkurat fått kontakt med en som skal lakkere bakfangeren, frontfangeren, pyntelistene og dørhåndtakene i bilens farge:)

 

Neste lønning blir det K\N filter og en liten stuss på eksosanlegget + at jeg har fått et tilbud på et Optima Red Top batteri som blir satt inn, blir vel samtidig og bytte alt av strømkabler og jording i motorrommet da.

 

Utover høsten blir det vel også sota ruter, xenon i hovedlysene og spoiler.

 

Noen innvendinger, forslag eller tips som kan gjøre dette lettere for meg? Tenker spesiellt på lyktene, koblingskjema eller noe?

 

Bilder kommer etterhvert som dette blir gjort:)

Mvh Thomas Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var forsterkeren inne og begynner å se meg fornøyd med anlegget, kan hende det kommer en fin dvdspiller inn, men det skjer ikke enda.

 

Har fått hjem Black Rim lys og blinkelys, hvite markeringslys og blanke sideblinkere, xenon er bestilt, problemet er at lysene og det ligger "hjemme", noe som er 30 mil unna:\

Har også fått en kompiss av meg til å hjelpe meg å bygge i bagasjen for å få det cleant og fint.

 

På torsdag rygget en kar inn i siden på bilen, så venstre bakdør må byttes og siden på bilen må lakkes:\ surt, men det kommer seg.

Har også snakket med en lakkerer som skal lakke alt av svarte lister og håndtak i bilens farge + bak og forfangeren og kanskje panseret veldig billig.

Det nye batteriet kommer vel om et par uker også:)

 

Bilder kommer etterhvert som jeg får startet å bygge å styre.

 

Det som kommer etter dette er nok soting av vinduene, men det må jeg rett og slett bare motivere meg nok til:p

 

Blir bra dette tror jeg.

 

Stay Tuned:)

Mvh Thomas Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, liten oppdatering, blir å kjøre hjemover i morgen å koble på nye lykter, blinkere, markeringslys og sideblinkere, bilder kommer etterhvert som jeg får tid, mye jobb og skole for tiden:\

Har enda ikke fått ordentlig snakka me lakkereren, men mest sannsynlig blir handtakene også lakkert nå:D

Xenon kommer vel også nå snart, bestillt:D

 

Bygging i bagasjerommet blir å skje løpende, må bare skaffe trekk, noen som vet hvordan farge det er i bagasjerommet som er på bildet ovenfor? er en type grå, men aner ikke hvilken:P

Blir subben bakerst, en delt luke med hengsler og plexiglass over hjulbrønnen:)

 

Batteriet kommer vel iløpet av neste uke, og må se om jeg får tid til å bytte strømkablene i motorrommet samtidig.

 

Stay tuned!

Mvh Thomas Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår