ole180 Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Hei, kan vell si at eg har søkt i sju lange og sju breie, men finner ikkje svar. men saken er den at eg bakaksling til å ha sperra oppi, har satt over shims og nye lager på sperra, men den er så trang å få nedi:S har fått lagrene helt inn, vi får sperra nedi, men den er litt tung å snurre rundt, og med tanke på at det er koniske lager så skal det vell vær bittelitt slark, her står di fast for å sei det sånt.... så eg lurer på hvordan deres sperr hvar å hive oppi? om den smatt oppi? eller om den var trang å få nedi? jo, åsså kommer det ein liten gnisse lyd når eg snurrer alt isamen, har prøvd å olje det som oljes kan, men er litt lyd ennå. Mvh Ole=) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 hmm kan kke huske min var sånn.. er jo lagerpassninger da så det er jo riiimelig trangt å få den nedi, men når den først sitter så var det godt... er det selve lagrene som stritter imot eller er det pinjong/kronhjul? *prøv å ta av kronhjulet og set den nedi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 okey, men uansett så må vell sperra shimmes opp igjen? men er det ein måte eg kan få lagrene av igjen? uten å måtte ødelegge di? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 hmm, ka har du av av-trekkere(eller terrs så någen og kalle d)? jeg slipte til en liten fra biltema jeg klarte å få under, gikk på et vis med den.. men ta av kronhjulet først, og se om det er der lydene/motstanden kommer fra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 terrs har me på verkstede;) men viss det er kronhjulet som tar borti pinjongen så må vell sperra shimmses opp for at det ikkje gjør det? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 stemme d.. har du tilgang t sånn blå "anviser" stoff? så tar du litt av d på pinjongen, så ser du fort kossen inngrepet på tennene melom pinjong og kronhjul e.. men ville først fått fiksa sånn at d ikkje komme rare lyder:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 enige der;) me har prøvd med blått stoff, me smurte på pinjongen, og vi fekk over hele overfalten, men det ska vell bare være i midten? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 ja... får vell ta shimsinga på alvor da... Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 fiksa d du då;) *kremt* Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 ja...eg ska shimsa min på jobb...har utstyr te d der:) Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 men holle lenge å montera ein trur eg...;) Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 sikker på at du satt shimsa på riktig vei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 satt og tenkte på akkuratt det inatt, men den er jo vond å få nedi allikavell, så vil tru at det er feil shimms, med tanke på at det er koniske lager så skal det jo være bittelitt slark... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 skjønner ikke helt det der du mener med lagrene jeg! ja de er koniske(hvis du sier det, husker ikke selv) men hvor er det slarken du mener skal være? er jo det shimsa er for, at en skal flytte diffen sidelengs slik at kronhjulet står med rett inngrep, skal jo ikke slarke frem og tilbake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 skjønner ikke helt det der du mener med lagrene jeg! ja de er koniske(hvis du sier det, husker ikke selv) men hvor er det slarken du mener skal være? er jo det shimsa er for, at en skal flytte diffen sidelengs slik at kronhjulet står med rett inngrep, skal jo ikke slarke frem og tilbake Det er vel det trådstarter mener, at det skal være litt slark sideveis, ikke mye naturligvis. Dette for at når temperaturen i lagera øker og utvider seg, vil toleransene bli riktige... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg