kenwood Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Har en 2002mod mondeo giha 130hk diesel..problemet er at enkelte ganger (virker som om det er mest når bilen er kald) så når jeg kjører og slipper gassen,begynner den og gi gass på egenhånd.har prøvd på noen stekker og ikke røre noe når dette skjer,og da fortsetter den bare og dra på mer gass helt til jeg enter rører bremsen eller clutchen,da kutter den...er cruise controll på bilen så lurer litt på om det er den som kødder...noen som har vært borti noe lignende?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Jepp. FFH fører til utilsiktet akselreaksjon for å si det på fagspråket. Det er dieselvarmeren (Fuel Fired Heater) som forårsaker det. Finnnes en softwareoppdatering av PCM (hjernen)for akkurat det problemet. Ta en tur til Ford Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenwood Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Aha så det er der poblemet ligger ja..har akkurat kjøpt bilen,og hadde den på ford for og fikse dieselvarmeren rett etter jeg kjøpte den...det vanlige med glødeplugg osv:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg