Gå til innhold

C20NE, spørsmåål...? 2,15mm av topp?

Ranger emnet


opasb

Anbefalte innlegg

Halloen, har en omega som jeg har planet toppen 2,15mmm.

noen som har noe å si om det? :P

 

pluss...går det ant og bygge om bunnpanna.slik at bumpen kommer ned i bakkant av motor?

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen, har en omega som jeg har planet toppen 2,15mmm.

noen som har noe å si om det? :PQUOTE]

 

dette mener jeg å ha lest no om før.. jeg mener virkelig å ha hørt at disse 8v ohc motorene ikke kan planes av noe i det hele tatt=P eller 0.15 mm tror jeg da, før ventilene tar ani stemplene.. dette er jo veldig dumt hvis det skjer da! skulle sett denne tidligere=P du kan jo lage spor i stemplene dine da;) hehe:P

har du prøvd det no da?? er voldsomt dumt hvis du legger så mye penger ned i dette, og så går det ikke!:P

 

oppdater oss om dette fungerte eller ei!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en fyr her:

Etanol.nu :: Visa ämne - Opel Ascona 2.0i Exclusive

 

som har planet snaut 2mm. Vet dog ikke om han har startet bilen enda.

 

 

jaja=P godt mulig det=P jeg er ikke heeelt sikker, men mener dette=P han svensken viste jo at han ikke hadde peiling da=P klarte kje starte bilen fordi han hadde for lite bensin på tanken=P DA tror jeg det lett kan gjøres mange feil, så vi retter oss ikke etter han=P ;) men håper opasb kan oppdatere oss om hva som skjedde.. slik at andre kan få vite om dette går bra;)

 

prøve og feile.. en c20ne topp er IKKE dyr=p hehe=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/kadett/186435-trimming-2-0-ohc.html

 

les der du... 0.4mm maks.. da vil jeg tro at opasb har gjort en stor tabbe=) Haha=P men har sett på en anna tråd han har lagt ut, der han klager på at en kamerat a han ble natte pga: dysleksi.. så denne ungdommen, som virker som han er et sted mellom 13 og 14 år i hodet, har nokk ikke peiling;) går mask og mekk, men klarer ikke finne ut hva han kan ta av med enkle inngrep=P bare til å finne frem et skyvelær, og gjøre litt presisjonsarbeide, så går det seg til, vettu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å tro at en 8-ventiler med relativt lavt komp og som faktisk tåler et registerras har så fine toleranser som 0.4mm. Mulig man har det med ventilene åpne og stempelet på TDC, men det skal man jo normalt ikke ha.

 

Kan jo bare legge en tynn skive med plastilina eller.no på toppen av stempelet, skru på toppen, dreie rundt for hånd og så skru av og se hvordan det har gått.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å tro at en 8-ventiler med relativt lavt komp og som faktisk tåler et registerras har så fine toleranser som 0.4mm. Mulig man har det med ventilene åpne og stempelet på TDC, men det skal man jo normalt ikke ha.

 

Kan jo bare legge en tynn skive med plastilina eller.no på toppen av stempelet, skru på toppen, dreie rundt for hånd og så skru av og se hvordan det har gått.

 

jaa, syns det høres veldig merkelig ut.. men men.. hehe:P har aldir vært borti denne motoren.. den er jo ikke noe effekt å hente ut av da=) hehe:P neei, det vil sikkert gå fint med 2,15mm

;)

gir meg på den=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

pluss...går det ant og bygge om bunnpanna.slik at bumpen kommer ned i bakkant av motor?

 

ja vil tro at det står c20ne motor i ascona c gt

og da er sumpen på bunpanna i bakkant av motor + at det er litt høyere komp i den motorn..

så egentli skal det vel kansje gå ann å flytte oljepumpa bak uten noe ommbygging..? er litt usikker..

MY95 Subaru Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår