Q-Jon Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Hei! Jeg har ganske nylig kjøpt en Fabia 1,4, 2000. Virker som bilen sliter litt med å bli skikkelig varm nå som det er så kaldt ute. Hvis jeg kjører sakte eller står stille blir bilen fort varm, men når jeg setter opp farta ser jeg på måleinstrumentet av temperaturen synker i løpet av 3 - 5 minutter. Jeg merker også at luften som kommer fra varmeapparatet ikke er skikkelig varm. Har sett folk som dekker til radiatoren før, er det en god idè eller? Er det noe galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 om du dekker til 1\3 del av radiatoren med en papp bit så tror jeg det kan hjelpe deg. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Q-Jon Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Ja, skal prøve det. Men er det ikke litt pussig at en bil fra 2000 har dette problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 nja, de er ikke designet for et så kaldt miljø som Norge har. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Hvis det er nok kjølevann og ingen lekkasjer,bør du sjekke termostathuset/termostaten. Mener å huske det har vært litt problemer med de. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 er dette 1.4 68hk støtstangsmotoren? Kan være verdt å sjekke om temp.bryteren (stikker du hodet ned i motorrommet sitter den helt på høyre siden av radiatoren) kanskje er defekt. Byttes sammen med en kobberring. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gillern Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 blir motoren kald når du får fart på bilen så er det bare å bytte termostat..:) Siter 1998 940 GL 1992 740 SE(turbo) solgt 1991 740 GL solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Hei, av egen erfaring på en tidligere bil jeg hadde, så hadde jeg sånn ca samme "feilene" og da var det for tynn blanging i frost veska, så du burde måle den og se hvor mange - grader den tåler, håper det ordner seg for deg.. Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 sjekk kjølevannet for olje på denne bilen. disse bilene hadde en dålig toppakning eller noe sånnt. så den fyllte kjøllevannet med olje. dette kan være en årsak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fabiola Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 Lever inn bilen og få skifta temp sensor/termostat. Sleit og med varmeapparatet i vinter - leverte inn og fikk skifta (ca 800,- -1000,-) og så er det ok. (kan leite opp verkstedregninga og se hva det står om du trenger) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fabiola Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 Glemte å si at jeg har en 2001 fabia 1,4 TDI 68hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg