KingB Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Hei Har problemer med ladingen på min 1993 e34 M5. Den lader ikke når bilen går på tomgang. Først når turtaller går over 4000 O/min begynner den å lade. Ved måling viser den ca 12,3v på tomgang og opp til 3500 O/min. Fra 3500 O/min og oppover viser den ca 14,4v. Både "batterilampen" og "håndbrekklampen" på instrumentpanelet lyser svakt når bilen går på tomgang. Når tutallet øker og dynamoen begynner å lade, slukker lysene.. Batteriet er helt nytt! Hva er problemet? Siter 2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro 1993 BMW M5 - Banebil 2003 BMW 320 DA M-TECH II 1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing 1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Da har jeg kjøpt ny regulator med børster hos GS og montert den! Vridde om tenningen og startet bilen. Alt virket fint. Koplet måleapparatet til batteriet for å sjekke ladespenningen - 14,5volt. Det var fint! Men så gasset jeg litt på og økte turtallet til 4000 O/min, og da steg målingen på multimeteret opp til over 18volt!!! Shit, hva skjer?? Siter 2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro 1993 BMW M5 - Banebil 2003 BMW 320 DA M-TECH II 1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing 1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Kan det være spenningsregulatoren som trøbler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Bytta jo regulator... Men kan jo selvsagt være at den nye jeg fikk hadde en form for defekt....? Siter 2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro 1993 BMW M5 - Banebil 2003 BMW 320 DA M-TECH II 1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing 1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Ville nesten regnet med at det er der feilen ligger jah, altså at den nye har en form for defekt. Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Da er problemet løst! Den første regulatoren jeg fikk fra GS var defekt (selv om den var ny i uåpnet eske!) Nok en ny regulator fra GS ble montert, tenningen vridd om og ladespenningen målt - 14,2 volt konstant - PERFEKT ! :) Siter 2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro 1993 BMW M5 - Banebil 2003 BMW 320 DA M-TECH II 1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing 1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.