Villing Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Hei! Skal nå snart gå til inkjøp av bil, og vurderer sterkt ascona B. Har funnet en som høres rimelig ut. Men det sitter en 1.3l motore i den, det er jo veldig lite. Så tenkte å bare ha den i begynelsen, for så å bytte til en litt større motor 2l elns. Så lurte om det er veldig stress og bytte motor, og hvilket motorer som er å anbefale, motoren må også kunne gokjennes uten for mye stress. Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 skal du ha fra ascona/manta b en 2.0(100hk)/2.0i(115hk) så må du ha bremser fra 1.9/2.0(de går til 125hk maks) og bakaksel fra 1.9/2.0 mulig du må ha gir også men det er jeg litt usikker på akkurat nå... skal du ha fra en rekord e2 med 2.2i(115hk) så er det bare og flytte over 5trinns gir, bremser (går til 150hk maks), men 1.9/2.0 bakakselen må du ha fra ascona/manta b vil jeg tro... når du har 1.9/2.0 bakaksel, 5trinns gir og bremser fra 2.2i så kan du også ha i en 2.4i(125hk) fra senator/omega du må vel også ha lednings nettet til 2.4'en vil jeg tro... disse er stortsett bare å hive i uten store problemer og går fint å få godkjent... er ikke så kjent med motor fra calibra/vectra men det blir litt mere ombygging enn med de tre valgene jeg nevnte først, men det går også fint å få godkjent ascona b med dette.. vil anbefale deg å melde deg inn i Opel Motorsport Club der er det bra med eksperter på motorbytte/bygging og enkelt å skaffe deler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Okei, høres bra ut det. Får jeg tak i selgeren reiser jeg kansje å ser på den imorgen. Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Sendte nettop selgeren en mail, spørte va som måtte ordnes. Fikk dette svare "Må skiftes ( sveise på) nedre fjærskål bak på begge sider. Følger med 2 nye.Stramme håndbrekk." Er dette veldig stress og få til? Eller hvordan gjør man det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 er det fjærskåla som sitter på bakaselen han mener her?... du skal jo ha 2.0 eller større motor så likså greit å skaffe en bra 1.9/2.0 bakaksel med engang da istede for å sveise på de der nye fjærskålene på den 1.3 bakakselen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Ja er nokk de han mener. Men hva koster en slik bakaksel du snakker om da? Bilen må på Eu-kotroll i januar, så tenkte å bare fikse det som er gale nå, å deretter gjøre den slik jeg vil ha den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 1500-2000kr eller noe vil jeg tro... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 er det den her bilen su skal kjøpe? Opel Ascona B | Styrke, stil og egenskaper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villing Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 er det den her bilen su skal kjøpe?Opel Ascona B | Styrke, stil og egenskaper. Jepp, trur du om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 ut i fra bildene så ser det ut som et bra prosjekt det der :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg