Rmodalen Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 har en volvo 240 81 mod som stempel fjørene er gåene på. Hva må jeg gjøre for å bytte disse. tenkte å trimme bilen litt så lenge motoren er ute. hvilke trimdeler bør jeg kjøpe for å få rund 200hk 250hk. hvilke deler som må byttes. det er en b210 turbo Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Hvis du skal bytte stempelringer så må du ut med motorn, eller du behøver ikke å ha den ut. Men er mye enklere. Du starter med å ta av toppen og deretter tar du av bunnpanna. Da er det bare å skru opp di 2 boltene på hver råde, og ta av bunne av råden. Når det er gjort så er det egentlig bare å dytte stemple med råden opp. Dette er veldig enkelt forklart da, og høres kjempe lett ut. Men så lett er det ikke hvis du nesten ikke har holdt på med noe sånnt før. Men hva er grunnen til at du tror at stempel ringene/fjærene er gående? Er det forgasser motor med turbo eller er det mekanisk innsprut med turbo? Hvis du ikke veit så kan du bare slenge ut et bilde. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 jeg tror stempelfjørene er gåen siden det er ikke komprosjon i motoren Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 hvordan legger jeg inn bilde? Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket Registrer deg, last opp bilder, og kopier den BILDET DITT[img\] adressen og lim den inn her. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 jeg tror stempelfjørene er gåen siden det er ikke komprosjon i motoren Behøver ikke å være stempelringene forde om du har dårlig komp. Er kompen like dårlig på alle sylinderne? Og hvor høy komp har du? Motoren din er en B21ET, B21ET har k-jetronic(mekanisk innsprut), 531 topp(beste 8ventilers toppen) er ikke sikker på åssen kam det sitter i den motoren. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 B21ET har vel 160-toppen med natriumkjølte ventiler på eksossiden etter hva jeg husker. 531 = b230et! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 nei kompen er ikke like dårlig på alle 4 sylindernede er dårligst på 1,3 og 4 sylinde Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 http://bildr.no/thumb/132242.jpeg' alt='132242.jpeg'>[img/] Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 B21ET ja. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 noen forslag til hva som kan være gåen? Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 noen forslag til hva som kan være gåen? Kan være mye rart, Alt i fra gåen toppakning til riper i sylinderveggene. Enkleste måten å finne ut det på er å ta av toppen. Får du starta motorn? eller er den helt død? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 det er ikke komprosjon nok til å starte Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 KomprEsjon! :) Du får ta av toppen og sjekke da, er ikke annet å gjøre. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 ok men går det an og få rund 200-250 hk ut av denne motoren? Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.