blikseth Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 hallo.. driver å styrer med dissa volvoa mine att jeg.. defor lurte jeg på ett par ting. volvon min er vedlig myk i fronten så jeg skulle ha hatt no stivere fjører.. noen som hvet hva som funker?? åsså skal jeg plane en 530 topp og en 405 topp.. noen som hvet hvor mye jeg kan plane de forskjellige toppene uten å måtte bytte kamdrevet?? takker for svar Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 1,2MM max uten å bytte til sierra reim og juster bart drev Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blikseth Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 er ikke akuratt store utgifta å bytte reim da.. kan u plane mer hvis du bytter reim? hvor mye?? syntes det hørte lite ut jeg Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 weber'n hadde visst tatt en 405 nesten 3mm da må du ha sierra reim.. sierra på min også og den er 2,3 plana.. holder mer enn nok det vel. veit ikke åssen fjører det er forran på min men sånne sku du hatt, også sånne bærebruer som lager mere negativ camber /\. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 enkleste og billigste du kan gjøre for å få bedre starter ..vinkle diff klumpen slik de heller 6-7 grader ned i fremkant .. får bedre feste i starten . Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 På Biltema selger de framfjører fra Volvo 264. De er litt stivere enn vanlige 240-fjører. Kombiner det med gass-dempere så blir den bra nok til bilcrossbruk, vil jeg tro.. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 kan tenke meg det er det dem har brukt på volvo'n min da kanskje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blikseth Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 enkleste og billigste du kan gjøre for å få bedre starter ..vinkle diff klumpen slik de heller 6-7 grader ned i fremkant .. får bedre feste i starten . jaja.. det er gjort. bare korta inn de øvre stagga på bakakslingen det da Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blikseth Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 På Biltema selger de framfjører fra Volvo 264. De er litt stivere enn vanlige 240-fjører.Kombiner det med gass-dempere så blir den bra nok til bilcrossbruk' date=' vil jeg tro..[/quote'] du mener gass dempere bak?? forand så kan man vell fortsatt ha det samme fjørbeinet bare å bytte fjæra?? hvis jeg har forstått riktig.. Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Sitter støtdempere foran også, veitdu.. :-) Du bruker fortsatt de samme fjørbeina dine, men du bytter ut støtdemper-innsatsen inni fjørbeina dine.. :-) Er ikke såkalte "Coilovers" jeg mente, om det var det du trodde. Det blir altfor dyrt å bruke i Bilcross. om man ikke har noen gode bekjentskaper.. :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blikseth Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 hadde faktisk ølins dempere bak på en ascona b vi hadde.. men den blei jo bare brukt på trening da:P men bytter bare fjøra inne i støt dempra fra 240 fjører til 264 fjører?? har jeg skjønt riktig?? Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 inni demper'n? front fjører bytter du da bare fra 240 til 264 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blikseth Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 inni demper'n? front fjører bytter du da bare fra 240 til 264 jupp.. er det jeg mener Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Japp, tar ut fjørbeinet fra bilen din og demonterer det. Du bytter ut spiralfjøra som sitter der mot fjører fra f.eks en 264 (sikkert mange andre fjører som passer også) også bytter du samtidig ut selve støtdemperinnsatsen som sitter inni selve fjørbeinet ditt. Se på ett demontert fjørbein, så skjønner du hva jeg mener. :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blikseth Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Japp' date=' tar ut fjørbeinet fra bilen din og demonterer det. Du bytter ut spiralfjøra som sitter der mot fjører fra f.eks en 264 (sikkert mange andre fjører som passer også) også bytter du samtidig ut selve støtdemperinnsatsen som sitter inni selve fjørbeinet ditt. Se på ett demontert fjørbein, så skjønner du hva jeg mener. :-)[/quote'] kanskje jeg spørr litt domt nå.. man kjøper bare fjør å bytter den fra 240 til 264.. hvorfor må jeg bytte ut støtdemperinnsatsen da?? Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg