Jumpern Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Skal legge ut på en biltur fra Oslo til Tromsø. Så lurer jeg på hvilken vei som er best å ta.... Som jeg ser det er det to muligheter: 1) Kjøre E6 gjennom Norge. 2) Kjøre E4 gjennom Sverige. Når det gjelder E6 ruten så er jeg litt usikker når det gjelder fjellovergangene om vinteren... Er det noen som kjører denne strekningen ofte, så tar jeg gjerne imot tips om den raskeste og beste ruten.. Siter Jeh jeh... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Turbo Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Er med og kjører denne ruten hver sommer. :) Kan si at:... - Sverige går raskere (høy km/t), men er mere mil og delvis dårligere veier å kjøre på. - Norge går tregere, og at km/t er lavere, men mindre mil. Positive er at det er noe å se på underveis.:) Konklusjon: Sverige er raskere! Siter - 92' BMW E34 520i M50 24V - Er bedre å komme 10 minutter for seint, enn mange år for tidlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Kjører du norge, så kjør for all del ikke E6 fra oslo til trondheim. Kjør RV3! bare se opp for elg. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexsus Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 kjør sweden.... går veldig mye fortere og Siter æ kommer bussen går om ti minutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 ViaMichelin: street map, maps, map UK, route finder, route planner, directions, road map, route map anbefaler E6/RV3 som beste rute, mens E18/E4 er kjappeste om du liker å kjøre motorvei. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Er det noen som kjører denne strekningen ofte, så tar jeg gjerne imot tips om den raskeste og beste ruten.. Har kun kjørt denne strekningen én gang, og da med privatsjåfør og mange tusen hestekrefter i ryggen... Men jeg legger meg selvsagt flat og erkjenner at det ikke var fly du var ute etter :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Har kun kjørt denne strekningen én gang, og da med privatsjåfør og mange tusen hestekrefter i ryggen... Men jeg legger meg selvsagt flat og erkjenner at det ikke var fly du var ute etter :D Så for meg en jævlig tur med en værsting bråkete V8 på massevis av hester oppigjennom til jeg leste siste setningen, haha :popcorn Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 har kjørt flere gang, jeg kjører alltid Norge for da har du noe å se på. jææææævlig kjedelig å se på trær og v70'er i nesten et døgn opp sverige... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Skal jo sies at svenske veier er langt mer behagelig å kjøre på. Har kjørt sverige hver gang jeg har kjørt turen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Tre ganger har jeg kjørt den strekninga via E6'en, men igjennom Sverige har jeg enda ikke prøvd (burde kanskje, siden jeg snuser :)). Hvordan er riksvei 3 til Trondhjem i forhold til E6'en? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Mye bedre vei og mindre 50 50 70 soner men pass på snuten, de er hissinge oppider... Sverige er raskere. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Rv er ganske mange mil kortere, og så går det for det meste rett frem i 80- eller 90-soner. Mye politi er det ikke, mellom Alvdal og Tynset bør du nok være litt forsiktig. Samme i 60-sonene. Så har det vel heller aldri vært noen fotobokser på Rv3, men nå hadde de jammen meg satt opp en sist jeg kjørte. Kan ikke huske hvor det var da. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 VisVeg Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 VisVeg Statens Vegesen gir deg vel neppe en rute som går innom nabolandet? =) Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Statens Vegesen gir deg vel neppe en rute som går innom nabolandet? =) Det har jeg ikke sjekket på visveg.no men en kan se hvilken av rutene som er kortest.På siden er det også link til Veimeldinger for sjekk av vær/føreforhold og der kan en sjekke ut Andre nordiske land. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg