Monty Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Hei! Har et sp.m. ang dekkene på bilen min. Dekkene heter Sonar Ultra Sport SX-1 og har spesifikasjonene 225/40 R18 92H M+S. Er hastighetsbestemmelsen nevnt her og hva er den isåfall? Hva står M+S for? Mvh. Monty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
masterboy Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Dine dekk er R, du ser det i R18, 18 da for ". Her er listen: L = maks hastighet 120 km/t M = maks hastighet 130 km/t N = maks hastighet 140 km/t P = maks hastighet 150 km/t Q = maks hastighet 160 km/t R = maks hastighet 170 km/t S = maks hastighet 180 km/t T = maks hastighet 190 km/t U = maks hastighet 200 km/t H = maks hastighet 210 km/t V = maks hastighet 240 km/t W = maks hastighet 270 km/t Y = maks hastighet 300 km/t Z = hastigheter over 240 km/t Dette fant jeg på et forum: Dekk som er produsert for amerikanske forhold er som oftest merket m+s. Dette fordi i amerika er det i visse måneder påkrevet at bilen skal ha vinterdekk(m+s). Dette er flere stater som ikke har snø eller tempraturer som skulle tilsi at de trenger vinterdekk, derfor blir dekkene merket m+s selv om det er et sommerdekk. Den nye europeiske merkingen for vinterdekk er m+s og i tillegg er det et snøkrystall påtegnet , dette har europa måtte gjøre for at vi skal se forskjell på et sommerdekk og vinterdekk . Håper det gjorde deg klokere:) fwd.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 R-en før 18 står vel for radial da det står på alle dekk jeg har vært borti hvertfall.. EDIT: Sånn jeg har forstått det er det "92H" som er interessant for hastighet og lasteegenskapene til dekket. Altså 92 for lastekapasiteten og "H" for hastigheten. Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monty Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 Tusen takk for svar. Da er mine dekk altså ikke helårs dekk siden det ikke er en snøkrystall avbildet på dekket, men kun "M+S"? Men var ikke den hastighetsbetegnelsen utrolig lav til å være et sportsdekk? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Desember 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2007 http://www.bilforumet.no/teknisk/74004-betyr-teksten-symbolene-p-dekksidene-link.html Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg