Gå til innhold

martinselj: Saab 900 turbo - Low 'n wide

Ranger emnet


martinselj

Anbefalte innlegg

Hei.

har nå kjøpt meg en saab900 turbo.

vet ikke så veldig mye om disse bilene. så tips tas gjærne i mot=)

det er en 1984 modell som ikke er gjort så alt før mye med.

 

det som er gjort motor messig er: stilt opp trykket til ca 1bar.

GReddy intercooler som er frontmontert.

JR sportsfilter.

åpen dompventil.

3" exsos.

 

utsene messig er det jort:

senket og større felger=)

 

innvendig er det Recaro stoler og målere fra rapid HP.

 

er noe sterio i bilen:

focal4" og powerscustic tweetere framme.

alpine 6*9, 4 kanals forsterker og 2 12" woofere bak=)

 

1683996-bilde1-pg_614419826.jpg

Bilde004.jpg

1683996-bilde2-pg_1151111126.jpg

Bilde010.jpg

DSC00496.jpg

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stilig bil. Er gode biler desse Saab'ene. er vel en 140-160 hester orginalt i denne. Vet ikke helt hvilken versjon det er.

Men går den orginalt uten modifikasjoner på 1 bar? Vet en kompis sin 90' 9000 turbo (2,3l) går på fattige 0,23 bar orginalt :P

 

ja skal vist vere veldig gode biler. er jo Svensk så^^

 

ja den går helt uten problemer. eneste som er litt kjipt er at når jeg gir den litt pulver og slipper gassen så kan den dø helt av. og så komme til bake i gjenn. skal vist vere på grund av den åpne dompventilen.

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal vist vere veldig gode biler. er jo Svensk så^^

 

ja den går helt uten problemer. eneste som er litt kjipt er at når jeg gir den litt pulver og slipper gassen så kan den dø helt av. og så komme til bake i gjenn. skal vist vere på grund av den åpne dompventilen.

 

Har ikke den resirkulerende dumpventil orginalt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil. Er gode biler desse Saab'ene. er vel en 140-160 hester orginalt i denne. Vet ikke helt hvilken versjon det er.

Men går den orginalt uten modifikasjoner på 1 bar? Vet en kompis sin 90' 9000 turbo (2,3l) går på fattige 0,23 bar orginalt :P

16ventilers turboen har 175hk orginalt på ca 0,75bar tror jeg det var.

 

Hvis 9000 til kompisen din går på 0,23 bar så er det noe veldig feil da selv lavtrykks versionen går på 0,45bar org.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16ventilers turboen har 175hk orginalt på ca 0,75bar tror jeg det var.

 

Hvis 9000 til kompisen din går på 0,23 bar så er det noe veldig feil da selv lavtrykks versionen går på 0,45bar org.

 

Nå skall vi ikke starte noe diskusjon....det får dere ta i en annen tråd=)

tips er bra, men diskusjon og krittisering ødela de andre tråden min=)

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår