uberhenrik Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Begyner å bli ganske lei av å kjøre rundt uten tankmåler, irriterende når tanken plutselig går tom. Måleren i instrumentpanelet har jeg bytta, den går litt opp på det røde av å til. Tenkte å sjekke jordpunktet i dag. Andre ting som må fikses er setevarmere og varmetråder bak. Sjekke vann under setet, og om det er mye rust der. Bilde av bilen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Begyner å bli ganske lei av å kjøre rundt uten tankmåler, irriterende når tanken plutselig går tom. Er lurt å bruke trip-telleren uansett, samt ha en noen liter ekstra bensin i bagasjerommet. Måleren i instrumentpanelet har jeg bytta, den går litt opp på det røde av å til. Tenkte å sjekke jordpunktet i dag. God ide. Du finner den i bagasjerommet, under det svarte beskyttelselsdekselet forran reservehjulsbrønnen. Kobl også fra tankmåleren (i bagasjerommet) og mål motstand over kretsen. Andre ting som må fikses er setevarmere og varmetråder bak. Min erfaring er at selve knappen for bakrutedefroster har lett for å brenne sunn. Så begynn søket der. Setevarmeren kan du måle kontinuitet på når du har ute setet for rust-sjekking. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Er lurt å bruke trip-telleren uansett, samt ha en noen liter ekstra bensin i bagasjerommet. God ide. Du finner den i bagasjerommet, under det svarte beskyttelselsdekselet forran reservehjulsbrønnen. Kobl også fra tankmåleren (i bagasjerommet) og mål motstand over kretsen. Min erfaring er at selve knappen for bakrutedefroster har lett for å brenne sunn. Så begynn søket der. Setevarmeren kan du måle kontinuitet på når du har ute setet for rust-sjekking. Trip-teller + 5 liters kanne er måleren jeg bruker nå:P sjekka jordingspunkt i går, ingen rust der. tok av skruen og pussa litt og putta den på igjen. helt riktig at bryteren har brennt opp, tror du det funker med å bare bytte bryter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 sjekka jordingspunkt i går, ingen rust der. tok av skruen og pussa litt og putta den på igjen. Da er du så heldig at du må ta ut tankmåleren/tankarmaturet. Noe jeg ikke anbefaler deg å gjøre med mindre du har en godt opplyst, og ikke minst varm plass å skru på. For, tro meg, det er en blodig drittjobb. helt riktig at bryteren har brennt opp, tror du det funker med å bare bytte bryter? Ja og nei. Såvidt jeg vet er det ikke noe relee til varmetrådene, så all strømmen ledes gjennom bryteren, som tydeligvis ikke er dimmensjonert for dette. Så den kan godt gå igjen, om du lar varmetrådene stå på for lenge... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberhenrik Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Takk for svar, prøvde å ta opp tankarmaturet, men gav opp siden jeg ikke fikk av alle slangene. får ta en måling av varmetrådene og muligens strekke nye kabler hvis det er kortslutning eller lignende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.