Gå til innhold

Vann/dugg på innsiden av lykteglasset

Ranger emnet


Schtig

Anbefalte innlegg

Det er mulig jeg avslører hvor lite peiling jeg har på bil nå, men jeg sliter litt med at det er vann på innsiden av det ene lykteglasset på min A6 Avant 1999.

 

er det en smal sak å komme til slik at man får tørket vekk det som er av vann på innsiden av glasset? Jeg ser at det er noen klips som holder glasset på plass og disse bør kunne løsnes. Er det eventuelt noe jeg bør passe på når jeg gjør dette?

 

På forhånd takk!

Audi A6 Avant 2,4 1998

SAAB 900 GL 82Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hender disse glassene sitter ganske hardt så kan være vansklige å få av. ser du noe tegn til sprekker i lykt huset? alle gummikopper står riktig på å er tette? hvis du skal ta av glasset burde du høre med møller om det fås løse pakninger til lyktene.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg var i kontakt med en mekaniker for å se på problemet med vann i lyktehuset og for å få skiftet xenonpæra. Det viste seg at det var slått hull i plastdekslet bak lykten, og at vannet trolig har kommet inn den veien ved motorvask eller lignende.

 

Det ødelagte plastdekslet kan ikke kjøpes separat. Måtte eventuelt kjøpe hel lyktesats, som i utgangspunktet koster omtrent 10.000. Fikk tips om å bruke aralditt og tette/støpe igjen hullet. Vannet kunne "tørkes" ut ved å kjøre på fulltlys med åpen lykt (i bakkant). Dette vil ta mye tid, men er enklere enn å demontere hele lykta.

 

Dette kan jo være et tips til andre som har fått mye fukt i lyktene sine. -Åpne lykta i bakkant og kjør en del på fultlys.

Audi A6 Avant 2,4 1998

SAAB 900 GL 82Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår