Gå til innhold

Hvilke praktiske spm på oppkjøring?

Ranger emnet


shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

Er vanligvis forskjellig ikon for handbrekk (P) og lavt bremsevæskenivå (!).

 

 

skal vel godt gjøres å få (p) til å lyse uten å dra i brekket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, fint det da!

 

du kan få beskjed om å sette på forskjellig lys, så sjekker sensor om du satte på rett.

 

du kan også få beskjed om å sjekke oljenivået i motoren og etterfylle om nødvendig.

 

dekkdybde og mønster (fortelle hvorfor dekka holder mål..som de forhåpentligvis gjør på skolebilen!)

 

Vise hvor varseltrekanten befinner seg er også en sak du kan bli spurt om.

 

takk:) de der er jo ganske logiske, så burde gå bra med de iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å få bykjøring på den ti'a.. vet ikke hvordan du stiller deg til det?

 

Vet ikke hvordan det er hos dere (men det burde jo være likt). Her skal du være innom visse elementer som bykjøring, landeveiskjøring og det å kjøre til venstre ut på en trafikert (hoved)vei (ta deg god tid her, viktig!).

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vise hvor varseltrekanten befinner seg er også en sak du kan bli spurt om.

Det er også en fordel og vite hvor refelksvesten og førstehjelpsutstyret ligger.

 

Du kan få beskjed om å skjekke styringen generelt, ikke bare dødgangen :)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det farlig å kjøre med bare 1 fronlys?

 

Fordi man ser mye dårligere, spesielt ut til den siden man mangler lys, men også fremover.

Sensor la til "og man kan bli tatt for en motorsykkel" men her la jeg til at man har ikke lov til å kjøre på motorsykelister heller, så det burde jo egentlig ikke ha så mye å si! Hehe.. Det var han enig i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det farlig å kjøre med bare 1 fronlys?

 

Fordi man ser mye dårligere, spesielt ut til den siden man mangler lys, men også fremover.

Sensor la til "og man kan bli tatt for en motorsykkel" men her la jeg til at man har ikke lov til å kjøre på motorsykelister heller, så det burde jo egentlig ikke ha så mye å si! Hehe.. Det var han enig i ;)

 

Litt vanskelig å se at det ikke er snakk om en motorsykkel, men en bil med lys kun på høyre side, når man møter noen i mørket...

 

Samme som med traktor med to lykter samlet på midten og ingenting ute ved hjulene, når du er en halv meter fra å (nesten) treffe framhjulet på traktoren, ser du framhjulet...

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er hos dere (men det burde jo være likt). Her skal du være innom visse elementer som bykjøring, landeveiskjøring og det å kjøre til venstre ut på en trafikert (hoved)vei (ta deg god tid her, viktig!).

 

har hørt flere som har rene ''landeveisruter'', dvs helt uten innblanding av typen oslo s, carl berner, grünerløkka osv..

Kommer jo an på åssen du definerer ''bykjøring''?

 

Tjukkeste delen av oslo sentrum med masse stress og mas er bykjøring i mine øyne hvert fall, og det får du ikke om du har oppkjøring 8 eller 15 pga kø.

 

sjansen for å få bykjøring (altså oslo sentrum) er roughly 50% sa kjørelærern min hvert fall. Jeg kjørte opp på Lillestrøm trafikkstasjon..

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt flere som har rene ''landeveisruter'', dvs helt uten innblanding av typen oslo s, carl berner, grünerløkka osv..

Kommer jo an på åssen du definerer ''bykjøring''?

 

Tjukkeste delen av oslo sentrum med masse stress og mas er bykjøring i mine øyne hvert fall, og det får du ikke om du har oppkjøring 8 eller 15 pga kø.

 

sjansen for å få bykjøring (altså oslo sentrum) er roughly 50% sa kjørelærern min hvert fall. Jeg kjørte opp på Lillestrøm trafikkstasjon..

Bykjøring... For meg er det mange fotoverganger, lyskryss, vikeplikt til høyre og enveiskjøringer :)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår