Gå til innhold

Ombygging til b230fk

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

Leser i tråden til Lars_b om ombygging fra a til fk at man må bytte tempsensor på motoren til type 240. Det står ikke hvilken av de som må byttes. Regner med den til hjernen skal funke, siden det egentlig er 940-sprut. Eneste forbeholdet må være om 240-nettet har annet stikk til den sensoren enn det som er på sensoren.

Så er andre mulighet at den til instrumentpanelet ikke passer... Kan noen si meg hvilken jeg må bytte/evt lodde på nytt stikk?

Lurer også på om clutch fra 940 med m47 vil passe på min m47 på 240n. Bør vel det? Kjøpte svinghjul med lamell og trykkplate fra en b230f som stod i 940.

Siste spørsmålet mitt er, kan jeg få flyttet filteret fram slik at jeg unngår å krasje med JTn, UTEN å kjøpe termoblokk med uttak til oljekjøler? Er det mulig å bare få flyttet det fram, og ha det der. Selvfølgelig skal jeg skaffe meg oljekjøler, men jeg må kjøre slik en liten stund (1-2 uker).

Har prøvd å søke, så skyt meg hvis jeg ikke har funnet alt jeg burde. Trenger svar snarest! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tempsensortn til instrumentet som må byttes ja.

Den må vel plukkes ifra b200/230 også,for b21 osv har vel andre gjenger.?

Da flytter jeg bare over fra min b230a da. :) Takk for svar på det maxis. Gjenstår bare et par hundre spørsmål før jeg begynner å se enden på dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, gjorde jeg det! :P Svar på det dere vil...

Kan jeg flytte over dynamo og starter fra 240n min også, fra b230a?

Finner ikke svaret på tempsensor??? Det ligger jo F%#& meg 3 bilder av det der jo. Og flytte filteret fram står jo oxo rimelig bra forklart da, du bruker den orginale termoblokka. Kjøp briller

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke svaret på tempsensor??? Det ligger jo F%#& meg 3 bilder av det der jo. Og flytte filteret fram står jo oxo rimelig bra forklart da, du bruker den orginale termoblokka. Kjøp briller

Fint du kjefter på meg, jeg er sikkert bare veldig usikker. :P Jeg har faktisk linser Lars, kanskje jeg burde få enda sterkere enn -5,5. ;) Ja, jeg visste ikke HVILKEN av de det var, men kan jo hende det står også.

Uansett, kjeft tatt til etteretning, nå har vi enda en tråd med samme spørsmål. :D :kiss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen å kjefte, men hvis man leser ting 2 ganger så går alt mye bedre. Får håpe det orner seg. Ellers kan du stille spørsmål i tråden der guiden står.

Har kanskje lest litt for mye i den flotte guiden din! :) Jeg forstår jo at du blir lei, da meningen med guiden din var å slippe teite spørsmål fra meg. :D Skal stille der om jeg lurer på noe ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider