Actros2554 Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Er det stor forskjell i responsen på Garret GT32(GT3271) og Garret GT40(GT4082)? Og er den sistnevnte fysisk mykje større og tyngre?(tenker da på plassproblematikken..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Er det stor forskjell i responsen på Garret GT32(GT3271) og Garret GT40(GT4082)? Og er den sistnevnte fysisk mykje større og tyngre?(tenker da på plassproblematikken..) Hvordan motor? Hvordan bruk? Hvilken effekt? 40'en er større,men ikke enormt...2-4 cm mer i alle retninger. Det er 42'en som blir STOR. Og siden en 40 henger med til 200 hk mer enn en 32,så er det litt forskjell... Hvorfor ikke en GT3582R,hvis du skal ha 600 ponnier? Og hvorfor en GT40 hvis 3271'en leverer nok,dvs 400..? :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Åh var en eg kjenner som skulle ha en i sin 2,5ltr rekkesekser men syns det var trangt. Sa han kunne gå for 32'n ettersom han var fornøyd med max 350-400hk. Men har et spørsmål: Viss en har en motor,f.eks en V8 på 300hk orginalt. Den er på 5ltr. Ved bruk av f.eks GT32 og får alt til å stemme med mapping osv,og dermed får la oss si 400hk ut av denne(alså den ene banken). Vil en da få en motor med ca 800hk i,eller blir det feil å bare legge ihop de to bankene rent matematisk ved samme opsettet på den andre banken? Alså 2 turboer,en GT32 på hver bank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Hvis du dobler alt,får du teoretisk dobbel effekt. Bortsett fra at du ikke får dobbel friksjon,siden alt går til en veiv og litt sånn...så en dobling av alt gir faktisk en tanke mer. Teoretisk. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Takker så mye Turboed1 for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Intet å takke for. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.