Gå til innhold

Forstillingskontroll....?

Ranger emnet

PoloBoy

Anbefalte innlegg

Satte på vinterdekka i dag (:( ) og da jeg skulle ta en liten prøve runde etter jobben var gjort oppdaget jeg at rattet var "skjevt" når jeg kjørte rett frem..... Noen andre som har opplevd dette eller vet hva det er? Kanskje en justering av forstillingen kan være på sin plass, eller kanskje det er helt normalt til fjærene får "satt" seg igjen etter at bilen har vært jekket opp.....!??

Bilen er iallefall helt org. fjæring og dempermessig! Luftrykk i dekkene er også skjekket......!

PS

Er ikke snakk om VELDIG skjeivt da, bare LITT! Men sånn at det irriterer bare!

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis bakdekkene er skjevt slitt vil dette gi utslag på rattet. Dette er ting jeg har opplevd mange ganger.

Dessuten skal alltid de beste dekkene være bak. Hva tror du vil skje om du kommer i en glatt sving med dårlige dekk bak??

;)

Dette er kun et forslag. Kan seff være skjev forstilling. Det koster deg ikkenoe å prøve ihvertfall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloBoy

Satte på vinterdekka i dag (:( ) og da jeg skulle ta en liten prøve runde etter jobben var gjort oppdaget jeg at rattet var "skjevt" når jeg kjørte rett frem..... Noen andre som har opplevd dette eller vet hva det er? Kanskje en justering av forstillingen kan være på sin plass, eller kanskje det er helt normalt til fjærene får "satt" seg igjen etter at bilen har vært jekket opp.....!??

Bilen er iallefall helt org. fjæring og dempermessig! Luftrykk i dekkene er også skjekket......!

PS

Er ikke snakk om VELDIG skjeivt da, bare LITT! Men sånn at det irriterer bare!

er det samme rulleomkrets på vinter/sommer hjulene...

ulike "Store" dekk kan skape forskjeller på camber/spissning og derfor blir rattet litt skjevt.....

mercedes 230 E -92 nå.....

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt forstillingkontroll på bilen, ble justert litt, uten resultat! Syntes problemet er merkelig egentlig, kan ikke skjønne hva det kan være. Bilen er jo forholdsvis ny (98 mod), (skal være) skadefri, nettopp EU godkjent, forstillingskontroll.....

I følge forstillingskontrollen skal hjulene være "rette" når rattet er rett.... Bilen kan jo umulig være rammeskjeiv.....!!!!!!? Håper det er en liten "filleting"..!!

Hjelp.......!?!?!?!

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloBoy

Da har jeg hatt forstillingkontroll på bilen, ble justert litt, uten resultat! Syntes problemet er merkelig egentlig, kan ikke skjønne hva det kan være. Bilen er jo forholdsvis ny (98 mod), (skal være) skadefri, nettopp EU godkjent, forstillingskontroll.....

I følge forstillingskontrollen skal hjulene være "rette" når rattet er rett.... Bilen kan jo umulig være rammeskjeiv.....!!!!!!? Håper det er en liten "filleting"..!!

Hjelp.......!?!?!?!

at du har hatt for stillings kontroll er ikke det samme som at rattet ikke er skjeivt, nesten altid så bryr de som gör forstillings kontrollen seg ikke om hvordan rattet sitter...:mad:

men om vill går det å justere dette selv, men jeg hadde latt det väre. :(

mercedes 230 E -92 nå.....

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider