PoloBoy Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Satte på vinterdekka i dag (:( ) og da jeg skulle ta en liten prøve runde etter jobben var gjort oppdaget jeg at rattet var "skjevt" når jeg kjørte rett frem..... Noen andre som har opplevd dette eller vet hva det er? Kanskje en justering av forstillingen kan være på sin plass, eller kanskje det er helt normalt til fjærene får "satt" seg igjen etter at bilen har vært jekket opp.....!?? Bilen er iallefall helt org. fjæring og dempermessig! Luftrykk i dekkene er også skjekket......! PS Er ikke snakk om VELDIG skjeivt da, bare LITT! Men sånn at det irriterer bare! Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Hvis alt var normalt når sommerdekka var på, så er det nok heller et vinterdekk dekk eller to som er "skjevt". Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet Oktober 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Begge fordekkene er splitter nye, og felgene er akkurat skjekket med ingen skjevhet! Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Originally posted by PoloBoy Begge fordekkene er splitter nye, og felgene er akkurat skjekket med ingen skjevhet! sjekket og avbalansert, eller bare sjekket? ............... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet Oktober 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Originally posted by Robert sjekket og avbalansert, eller bare sjekket? ............... Skjekket for skjeivhet og kast, samt avbalansert! Var der mens han gjorde det......! Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Hva med bakdekkene, da? Monter "fordekkene" bak og "bakdekkene" foran. Er det noe forskjell så har du et dekk problem. Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet Oktober 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Hmm..... tror du problemet kan ligge i dekkene altså??? Vet ikke helt jeg.... Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Jeg kan i vertfall ikke skjønne att det kan være dekkene sin skyld,aldri hørt om det heller(og jeg jobber med det:)) Tror nok heller det er noe i forstillinga ja Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Hvis bakdekkene er skjevt slitt vil dette gi utslag på rattet. Dette er ting jeg har opplevd mange ganger. Dessuten skal alltid de beste dekkene være bak. Hva tror du vil skje om du kommer i en glatt sving med dårlige dekk bak?? ;) Dette er kun et forslag. Kan seff være skjev forstilling. Det koster deg ikkenoe å prøve ihvertfall. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet Oktober 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2003 Okei, takker for tips, skal skjekke ut i morgen jeg, så ny status kommer da! Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Originally posted by PoloBoy Satte på vinterdekka i dag (:( ) og da jeg skulle ta en liten prøve runde etter jobben var gjort oppdaget jeg at rattet var "skjevt" når jeg kjørte rett frem..... Noen andre som har opplevd dette eller vet hva det er? Kanskje en justering av forstillingen kan være på sin plass, eller kanskje det er helt normalt til fjærene får "satt" seg igjen etter at bilen har vært jekket opp.....!?? Bilen er iallefall helt org. fjæring og dempermessig! Luftrykk i dekkene er også skjekket......! PS Er ikke snakk om VELDIG skjeivt da, bare LITT! Men sånn at det irriterer bare! er det samme rulleomkrets på vinter/sommer hjulene... ulike "Store" dekk kan skape forskjeller på camber/spissning og derfor blir rattet litt skjevt..... Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet Oktober 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Ikke store forskjeller nei, gikk fra 195/50-15 til 185/55-14....... Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 det utgör -17mm i höjde og -52mm på omkrets... og det er mer en nåkk till å skape forskjellen........ her kan du teste.... http://w1.331.telia.com/~u33106490/Dack/dack.htm Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloBoy Skrevet November 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Da har jeg hatt forstillingkontroll på bilen, ble justert litt, uten resultat! Syntes problemet er merkelig egentlig, kan ikke skjønne hva det kan være. Bilen er jo forholdsvis ny (98 mod), (skal være) skadefri, nettopp EU godkjent, forstillingskontroll..... I følge forstillingskontrollen skal hjulene være "rette" når rattet er rett.... Bilen kan jo umulig være rammeskjeiv.....!!!!!!? Håper det er en liten "filleting"..!! Hjelp.......!?!?!?! Siter * 1998 VW Polo 1.4 * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by PoloBoy Da har jeg hatt forstillingkontroll på bilen, ble justert litt, uten resultat! Syntes problemet er merkelig egentlig, kan ikke skjønne hva det kan være. Bilen er jo forholdsvis ny (98 mod), (skal være) skadefri, nettopp EU godkjent, forstillingskontroll..... I følge forstillingskontrollen skal hjulene være "rette" når rattet er rett.... Bilen kan jo umulig være rammeskjeiv.....!!!!!!? Håper det er en liten "filleting"..!! Hjelp.......!?!?!?! at du har hatt for stillings kontroll er ikke det samme som at rattet ikke er skjeivt, nesten altid så bryr de som gör forstillings kontrollen seg ikke om hvordan rattet sitter...:mad: men om vill går det å justere dette selv, men jeg hadde latt det väre. :( Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.