Gå til innhold

Sub prosjekt i Carina

Ranger emnet


tohest

Anbefalte innlegg

Mitt forslag er at du handler hos Eltek. De er suverene i pris, og dynabel-subbene sparker presist og kraftigt.

Handleliste etter min mening:

-monoblokka fra dynabel på 1 x 450 watt (skal du ha to subber så kan du parallellkoble subbene uten problem så lenge det er to like element)

-4-kanalern fra dynabel på 4x80 watt(?) på den kobler du såklart dine 4 høyttalere.

 

av kabler så trenger du en god strømkabel og en god jordingskabel, dette har du fått forklart. du må ogsa ha 2 x signalkabler m/remote. ledningene fra forsterkeren til subben(e) bør nok være på ca 4mm^2. skal du ha 2 subber må du kanskje opp på 6mm^2 for best resultat. du burde også ha en god sikring på plusskabelen din, og med ditt oppsett som kan trekke rundt 700 reale watt når du guffer på så ville jeg kanskje hadd en sikring i overkant av 50 Ampere. kan hende jeg regner litt feil nå:P

- The Paaz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okei, takk for hjelpa alle sammen :)

 

Tror jeg bare må få bestilt nå, så jeg har alt sammen foran meg.. sikkert mye lettere å skjønne det da. Jeg er egentlig ikke såå tilbakestående når det gjelder sånne ting som lyd og bilde, kabling osv.. Tydeligvis bare bilstereo jeg ikke klarer å ta like lett..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for hjelpa alle sammen :)

 

Tror jeg bare må få bestilt nå, så jeg har alt sammen foran meg.. sikkert mye lettere å skjønne det da. Jeg er egentlig ikke såå tilbakestående når det gjelder sånne ting som lyd og bilde, kabling osv.. Tydeligvis bare bilstereo jeg ikke klarer å ta like lett..:D

 

hehe, oki.

er ikke helt enkelt å forstå seg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk (6mm egentli strømkabel) til høytalerkabel til subbene som jeg har på to subber..det blir bra lyd:) og en høyspentkabel til strømkabel fra batteri til forsterker:P hehe.....neida...men bruk noe litt tjukt vertfall innen høytaler kabler så kommer lyden fint frem isteden for å trenge seg sagte og lavt frem:P

 

jeg bruker vertfall tjukke kabler så det funker bra.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår