Gå til innhold

Polo `01 Service?

Ranger emnet


spewster

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en Polo Edition 1,4 2001 mod som varsler meg om service.

Service på verksted er dyrt så dette har jeg tenkt til å gjøre selv, finnes det noen plass på nettet hvor jeg kan finne ut hva som skal skiftes til hvilken intervall? Tenker da på standard service ting som olje, luft, bremseveske osv..

 

Blien har gått hele 55000 og har vært på service en gang i året med tidligere eier, men nå varsler den at den ønsker litt service igjen.

 

På forhånd takk!

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel uansett inn å "ta av" service lyset og dette gjøres vel vanligvis med en eller annen form for bærbar pc koblet til bilen. Så du vil vel uansett ikke finne ut hvofor den skriker etter service.

 

Biler blir mer elektroniske og mindre mekaniske. Er jo bare et stort plastlokk over motoren til de nyeste bilene.

 

Men til sakens kjerne, ring Møller og spør hva som blir gjort av service pr 50 000 km :) letteste tror jeg! ellers er google en god venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel uansett inn å "ta av" service lyset og dette gjøres vel vanligvis med en eller annen form for bærbar pc koblet til bilen. Så du vil vel uansett ikke finne ut hvofor den skriker etter service.

 

Biler blir mer elektroniske og mindre mekaniske. Er jo bare et stort plastlokk over motoren til de nyeste bilene.

 

Men til sakens kjerne, ring Møller og spør hva som blir gjort av service pr 50 000 km :) letteste tror jeg! ellers er google en god venn!

 

Servicelampa kan jeg sku av selv, står i manualen hvordan jeg gjør dette. `Grunnen til at lampa lyser nå er 15k service og ikke noe annet.

 

Får vel ta en telefon til Møller.

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er en "vanlig" 15000km service er det nok bare oljeskiftservice. Olje, filter etc..

 

Men det er flere "større" servicer på visse kjørelengder. Jeg kan ikke de i hue, så ring møller å spørr :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår