Jon Arne Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Tjohei.. Nå er det på tide å skifte ut den gammle traveren. Bilen er en 66 rekord med 1700CIH. Første som slo meg var volvo b230a(forgasser),fordi det er simpelt. eller b230f (innsprut) Men i etter tid har jeg tenkt/trodd at det blir enklere med opel motor. Har sett på Omega 2L motor og gir,men vet ikke. Noen har som har peiling på hva som passer enkelt neddi? Å hva jeg må bytte av bremser,bremskfraft forsterker,akslinger,motorfester og slikt OG hvilken bil jeg kan ta meste parten av dette av? F.eks : Ville det funket å kjøpt en komplett omega med 2L/5trinns og bare flyttet over motor og bremser? Må være 5trinns og forgasser.. Det enkle er ofte det beste:) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSønn Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 3.0i ? Hehe, går vertfall møkk bra i rekord, men den er nyere .. Har sett bilde av det med 3.0 24V faktisk i sånn du har :D Siter 81' Rekord E1 2,2i - Spiker 86' Rekord E2 2,6i - Solgt !! 78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt 99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSønn Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Sorry ! Så ikke der det sto lett å få nedi :p Men omega 2.0i skulle man tro skulle gå sånn nogenlunde greit å få nedi ! Siter 81' Rekord E1 2,2i - Spiker 86' Rekord E2 2,6i - Solgt !! 78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt 99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Omega 2,4 eller Rekord 2,2 Dette er CIH, og selve motoren er bolt on Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 ja,3.0L blir litt stort..ikke med tanke på hk men lengden og sånt. Å den skulle være så å si bolt-on ja.. 2.2i har jeg mest lyst på. Er denne bare å flytte over med elektrisk å sånt? Passer den rett på? girkassen også? har hørt om en som bygget 2.2i-motor i en 66`rekord,men han måtte bytte topplokk før den kunne godkjennes(?) Noen som vet hvorfor,å hvilke topplokk som er det riktige? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSønn Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Hva slags kasse er det i som sitter der a ? Bytte topp-deksel for og få godkjent det:|? Kan jo vere at de henger seg opp i at 2.2i topp-dekselet stikker litt for høyt opp .. Men staten henger seg jo opp i sånne piss ting bare for og ha noe og gjøre har je inntrykk av ... Siter 81' Rekord E1 2,2i - Spiker 86' Rekord E2 2,6i - Solgt !! 78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt 99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Står 5trinns på 2.2i`n jeg har på hånda,passer den greit eller må jeg gjøre noe med tunnelen? Mulig det var høyden de hang seg opp i ja. Passer bremser fra rekord 2.2i,2.3td,2.5L rett på eller? Må vel ha noen av de hvis jeg skal få godkjennt. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Kan hende det blir bare en rekord 2.0i,ettersom jeg får tak i hel delebil. Grunnen til motorbytte går mye ut på å få bedre bremser og 5trinns. Er det bare å flytte over bremser,motor og gir ifra den eller? Har høre at man trenger spindler fra kaddet c for å få på 2.2-bremser,stemmer det? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Bare sånn bi-informasjon; Det var mest sannsynlig topplokket de hang seg opp i da panseret skal kunne bulkes så til så langt ned før det møter motstand i tilfelle du skulle komme i skade for å kjøre på noen. Hvis du er usikker på om det går veien for deg kan du sikkert iløpet av få minutter få vite hva lang avstand det må være mellom panser og topplokk av Biltilsynet. Lykke til med motorbyttet;) Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet November 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Sonax: ja,det hørtes logiskt ut.. Skal ta kontakt med statens vegvesen,ikke biltilsynet(selv om det er nå det samme nå til dags) etter hva jeg har hørt og opplevd. Men det tar ikke noen minutter nei,de er treeeeige:p Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSønn Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Kan stemme det med spindlene fra kadett c ja .. Jeg er ikke fullt så inne i gammel rekord som i rekord e, men tror du må bruke spindler fra kadett c .. Siter 81' Rekord E1 2,2i - Spiker 86' Rekord E2 2,6i - Solgt !! 78' Rekord E1/2 3.0i rullende prosjekt 99' Omega B 3.0 24v R6 - Gubbebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissanpower Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 eg har getrag 240 girkasse tilsalgs og har og bremser fra 2,2i + mye anent til rekord å senator Siter 92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 samme høyde på 2.2 motor som på 1.7'n kadett c spindler høres merkelig ut Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg