titus41 Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Lurte på en ting.. skal taue en bil men den har ikke skilter! må jeg da ha prøve skilter på den bilen jeg skal taue? hvordan funker dette egentlig? :camper: Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nifty Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Trafikkreglene gjelder også for bil som taues. Blinklysene skal brukes, men ikke med varselblink. Det skal gis tegn i kryss, ved feltskifte osv. også når man taues. For å kunne bli tauet må bilen være i teknisk forsvarlig stand, dvs. at styring, bremser og lys må fungere. Bilen må også ha kjennetegn, eventuelt prøveskilt. Ellers må bilen fraktes på henger eller av bergingsbil. Siter BMW e36 320i - 92 Mod [x]Corrado G-60 - 89 Mod [x]BMW E30 323i -85 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Om bilen ikke har skilter må du enten kjøpe prøveskilter til den, eller ha den på henger. Har erfart det "the hard way" selv, her har vi akkurat blitt stoppet av onkel: :D EDIT: Smågodt var raskere Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet November 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 så jeg må skaffe meg prøveskilter uannset til bilen min uten skilter altså ? bilen har blink og datt så det funker ;) eller hva med å gi faen i det og bare taue den på dagen ? who cares ? Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kw200sx Skrevet November 24, 2007 Rapporter Share Skrevet November 24, 2007 Koster ikke mere enn 3500.- om du blir stoppa med uregistrert bil hengende etter., så har du mye penger så gi gass..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg