Tryjo Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Hei :) Min bror kjøpte en Volvo 740 turbo er en 1986mod. Vi må bytte bensinpumpa bak, fikk med ny pumpe fra forje eier. Men har ikke peil på volvo så noen som har noen bilder / tips. er det mye jobb ??? Min første post her, takker for svar :P Siter Nissan sunny 1.6 sr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 må først plukke ut alt som er i bagasjen, bort med matta og da skal du se et lokk som er festa med 4 skruer fjern den. under der ser du tank armaturet som er festet med plast ring /metall på noen modeller? den skrur du av og da skal tank armaturet være løs fra tanken så må du koble fra ledningene ikke fra tank armaturet men fra en plugg som ligger bak venstre hjulhus og så skrur du av jordings kablen. så er det bare å dra den ut og bytte pumpa. på min satt det lokket no jævlig så jeg tok av hele tanken for da var det lettere å jobbe med den plast ringen utenfor bilen. da går du under bilen og løsner de 2 stroppene som holder tanken. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 her har du et bilde så du vet hva du skal se etter Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tryjo Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Takker skal se på bilen i morra, må tanken være helt tom for bensin eller Siter Nissan sunny 1.6 sr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Nei Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Bruk et stort skrujern + hammer for å banke rundt den ringen (#27) som holder tankarmaturet fast i tanken. Sitter trolig noe helt for jævlig fast. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tryjo Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Bruk et stort skrujern + hammer for å banke rundt den ringen (#27) som holder tankarmaturet fast i tanken. Sitter trolig noe helt for jævlig fast. den skal skrus mot klokka vell ??? Siter Nissan sunny 1.6 sr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 den skal skrus mot klokka vell ??? Ja, for all del. Men du klarer ikke å skru med handkraft, så du må banke den rundt. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tryjo Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Ja, for all del. Men du klarer ikke å skru med handkraft, så du må banke den rundt. Ja ok Noen som gidder å finne et bilde på google eller noe av selve pumpa så jeg vet at jeg fikk med det rektige (: Siter Nissan sunny 1.6 sr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taxitus Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 gjelder dette 2.0 liter blocka ? eller 2.3 ? har 87 mod selv.. og tror jeg sliter litt me bensin mengden jeg får.. vet d er pumpe forran men er det bak også ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 symtomene på gåen matepumpe bak er at bensinpumpa under førersetet bråker og at det hakker på pådrag Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taxitus Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 så det vil si der er bensin pumpe bak også ? alså mate pumpe ? i 2.0 literen bk230 eller b230 k ? eller noe sånt heter den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 B230k er en 2.3 liter med forgasser. 2-literne starter på b200 og b19. Alle volvos bensinmotorer med innsprøytning har tankpumpe. De med regina-innsprøytning (enkelte 740-er med b230f motor) har hovedpumpe i tanken. Alle andre innsprøytningsmotorer har en hjelpepumpe i tanken og hovedpumpe under førersetet. Forgassermotorene A og K har en mekanisk drevet pumpe på blokka, og bare det. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tryjo Skrevet November 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Funker det :P Blei som en helt ny bil :) Siter Nissan sunny 1.6 sr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjarlie Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 stjeler denna tråden litt. har ein b230f, og skal montere i fk. har kjøpt ei bosch 044 pumpe, som eg fekk for ein rimeleg penge, og tenkte å sette under, som hovedpumpe. blir den pumpa i tanken ein flaskehals for det hovedpumpa klarer å levere? blir ikkje noko voldsomt med trim, kun chip, høgre ladetrykk, 3"eksos osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg