Xplod Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Et par tusen kroner hos et verksted vil jeg tro. Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Oddi- Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Jeg betalte 4500 kr for skifte av reg.reim hos merkeverksted.Vanlig lokalt verksted ikke så langt unna meg,skulle ha 3500 igjen for jobben. Jeg har også M40 motoren Siter Audi a4 1.8 tq 2004 mod xAudi a6 1.8t 2002 mod xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod x Audi 100 2.2 1983 mod x Bmw 318i 1993 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tofter Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 Kammen på M40 motoren er svak. Ventilløfterne er ofte slitne, som forårsaker ventiltikking på de fleste M40 motorene. Dette er ikke tilfelle på alle motorene. Godt vedlikehold er alfa omega. Bilen har reg.reim og intervallen på skifte er veldig kort, pga. reimen røk på mange M40 motorer. Denne er nå satt til 35 000 km av BMW, og leser 30 000 km en del andre steder. Hadde selv M40 motoren, og den tikket "litt". Du kan også prøve å dra den litt på turtall (som du sikker vil gjøre) og da vil du merke om den dabber helt av, og når du girer så tar det litt tid før den "kommer" igjen. Sliten kam thats'it. Siden motoren din har gått såpass lite, så er den trolig i grei stand(?) Men husk å bytt reg.reim til intervallene, og ta oljeskift ved 10-15 000 :) Hva med å feks bytte til en slik kam: http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7509 Vil den bli mer holdbar da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.