BiEmDabbalYu Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Hei folx, er ny på dette forumet og bestemte meg for å bli medlem etter å ha kjøpt denne bilen. Skal hente denne på mandag, og bilder vil komme etterhvert. Det er en 94 modell, og har kjørt ca 140000km. Vil gjerne høre om deres gode og dårlige opplevelser med denne type modell. Hva bør jeg være obs på og hva bør jeg glede meg over? Del gjerne bilder av deres BMW 318! (Det er den bilen som vises på min avatar) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 Hei. Grattis... planer for den? ser ut som fronten ikke er så pen med det gitteret ihvertfall. mye betalte du for den? solgte min på onsdag men var fornøyd så lenge jeg hadde den. her er noen bilder å i linken. http://www.bilforumet.no/3-serien/129799-bilder-av-min-e36.html Har du m40 eller m43 motoren? (håper du har m43) Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Grattis med ny bil! Ser fin ut den :) Når det gjelder gode og dårlige opplevelser så kommer det litt ann på hvilken motor som står i bilen din. m40 ble produsert frem tom. mars 1994. Så sjansene for at det ikke er en m40, men en m43 motor er med andre ord store :) m40 motoren sies å ha endel svakheter. Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 M40 motoren har kamreim. Og jeg har lest at toppen eller.no blir fucket etter en tid. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 M40 motor har vel reg reim intervaller på 40000km å ifølge bmw? Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BiEmDabbalYu Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Hehe nå ble jeg litt bekymret her. Jeg er veldig dårlig på bilkunnskap egentlig, men det er faktisk en m40 motor. Reg.reim er skiftet etter det som har blitt fortalt meg, men skader aldri å sjekke. Hvor mye koster det å skifte reg.reim eventuelt? Kjøpte den for 40000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BiEmDabbalYu Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 M40 motoren har kamreim. Og jeg har lest at toppen eller.no blir fucket etter en tid. Hei, hvordan fucket da? Dyrt å fikse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 Kammen på M40 motoren er svak. Ventilløfterne er ofte slitne, som forårsaker ventiltikking på de fleste M40 motorene. Dette er ikke tilfelle på alle motorene. Godt vedlikehold er alfa omega. Bilen har reg.reim og intervallen på skifte er veldig kort, pga. reimen røk på mange M40 motorer. Denne er nå satt til 35 000 km av BMW, og leser 30 000 km en del andre steder. Hadde selv M40 motoren, og den tikket "litt". Du kan også prøve å dra den litt på turtall (som du sikker vil gjøre) og da vil du merke om den dabber helt av, og når du girer så tar det litt tid før den "kommer" igjen. Sliten kam thats'it. Siden motoren din har gått såpass lite, så er den trolig i grei stand(?) Men husk å bytt reg.reim til intervallene, og ta oljeskift ved 10-15 000 :) Siter - 09' BMW 318d LCI M-sport - 04' Audi A3 1.6 Ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doff90 Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Ser ut som en pen bil det der ! Kjøpte meg akkurat E36 selv.. Et vanlig problem er vel rust osv på bagasjelokk? Har vært det på de jeg har sett på hvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Hei og velkommen! Gratulerer som E36 eier, det er gode biler hvis de taes vare på og man er nøye med å ikke kjøre de hardt på kald motor samt bytte olje til intervallene :D Søk litt her inne på modellen så vil du finne en god del lesestoff! Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Rust på bagasjelokket er vel en jennganger på bmw. E39 sliter vel med det de å på noen modeller.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BiEmDabbalYu Skrevet November 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Er fornøyd med utseendet jeg:) Har planer om 18tmrs felger til sommeren og sette på angeleyes også. Vil legge til at denne bilen har en råå jbl subwoofer anlegg. Ska ta bilder etter at jeg har vasket den litt å sånt:) Noen som kan fortelle meg hvordan man legger til bilder her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 http://www.bilforumet.no/mediaforum/179354-vedlegg-hvordan-legge-inn-bilder.html Les innlegget til Skody, der står det hvordan man legger opp bilder :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Eller denne tråden, som er enda eldre; http://www.bilforumet.no/medlemmers-egne-filmer/89402-hvordan-legge-ut-bilder-p-forumet.html Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BiEmDabbalYu Skrevet November 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Tusen takk, skal nok få ordnet bildene snart. Men noen som kan fortelle meg hvor mye det koster å eventuelt bytte reg.reim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg