Tvåførr Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Hva er den skruen som er oppå insuget på en B230/23A, skruen er rett bak en eller annen sensor, eller rett etter gasseren, atlså midt oppå insuget, er en messing skrue, med en "gummi tetning" på. Hva er denne til, den falt av bilen til en kompis av meg, da fjusket bilen, naturligvis, men eg bare lyrer på hva den er til?? NOen som vet? MVH Vidar Åsgard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 tomgangsskruen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Er nøyaktig en sensor på b230a'en din, og det er temp-sensoren til instrumentpanelet. Og som oeb sier, så er messingskruen på innsuget tomgangsskruen. Skjønner ikke hvordan denne kan dette ut da... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Har sett noen tilfeller der den har blitt skutt ut, så det går fint an. Kjøp ny/evt om dere har den gamle, skru inn, juster til den går fint. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Er nøyaktig en sensor på b230a'en din, og det er temp-sensoren til instrumentpanelet. Og som oeb sier, så er messingskruen på innsuget tomgangsskruen. Skjønner ikke hvordan denne kan dette ut da... det er faktisk en magnet ventil til no tomgangs greier... Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet November 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Stemmer sikket at det er tomgangsskruen,eller noe i denn dur. Den datt ut ja, en kompis av meg var ute å kjørte, så plutselig begunte bilen å fjuske noe forferdeligt, han stoppet for å s va det var, da hørte han susing fra forgasserern, så satt han fingeren sin på hulet og bilen gikk fint igjen, så kjørte han hjem, spikka til en trepinne og kjørte i hullet, etter en kjøretur på noen bil, litt herjing på snøen datt pinnn ut. Da kom eg tilfeldigvis forbi og kjørte innom for å se va som hadde skjedd. Di lette etter noe å tette hulle med, mens di lette lyste eg litt rundt i motor rommet. Hva tror du ikke ligger påbeskyllelses plata under motoren? Jo der ligger messing skruen som hadde falt av, vi skrudde denne i igjen å kjørte hjem, men da di teitet skruen helt til gikk den hakete på tomgang, men etter raske svar har på forumet fikk vi straks ordnet problemet med å finjustere på skruen, seå takker for raske og hjelpsomme svar.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 det er faktisk en magnet ventil til no tomgangs greier... Tror du misforstod meg, jeg sa bare at det kun var en sensor på b230a'en (og strengt tatt er det feil, siden det også er en oljetrykksgiver), ikke at magnetventilen var temp-sensoren. Og magnetventilen er ikke til "no tomgangsgreier", den stenger tomgangskanalen for å kvele motoren når du slår av tenningen, slik at den ikke glødetenner. Og når tomgangsskruen detter ut, så er det noen som har skrudd den alt for langt ut til å begynne med. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 og hvis det skulle bli problemer med at skruen skrur seg ut så er det bare å ha på litt gjengeteip på den. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Tror du misforstod meg, jeg sa bare at det kun var en sensor på b230a'en (og strengt tatt er det feil, siden det også er en oljetrykksgiver), ikke at magnetventilen var temp-sensoren. Og magnetventilen er ikke til "no tomgangsgreier", den stenger tomgangskanalen for å kvele motoren når du slår av tenningen, slik at den ikke glødetenner. Og når tomgangsskruen detter ut, så er det noen som har skrudd den alt for langt ut til å begynne med. da er den vel til no tomgangsgreier da ;) Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg