Gå til innhold

10-15 000 til anlegg. Hjelp til valg

Ranger emnet


Meling-

Anbefalte innlegg

Hei, har nå fått meg bil (a4 avant) og skal få meg noe anlegg. er ganske fersk på dette her så hadde vert greit med litt hjelp om hva som er verdt pengene. ser mange skriver mye forskjellig om di store merkene. og at di er overprisa. Derfor hadde jeg satt pris på litt hjelp slik at jeg kan velge riktig og få mye for pengene mine. Jeg har mellom 10 og 15 000 og "avse" til anlegget. spiller har jeg fra før av så det jeg kunne tenkt meg var 2x12" og ett eller to komponentsett. Vil ha noe som spiller høyt og kraftig. Er det noen smarte hoder der ute som kan sette sammen noen altarnativer til meg så hadde jeg vert evig taknemlig ? :D

 

mvh

- Audi A4 Avant 1.8T 96 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye jobb skal du legge i monteringen? Customlagde dørsider eller noe som passer i de originale skruehullene?

 

To stykk Beyma Power 12:

power12.jpg

 

To stykk Beyma Power M6:

powerm6.jpg

 

To stykk Beyma AST-09:

ast09.jpg

 

Totalt kr. 9 352,- inkludert frakt og moms fra Sonic Electronics.

 

Legg til to stk Audison SRx 2S til 1 990,- hver, så har du totalt 720 watt til disposisjon, har et anlegg som trøkker som bare f*** OG er innenfor budsjett :D

 

SRx2S-Audison_SRx_2S.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Beyma du, ePiFaNT :) Noen norske butikker som selger dette til en fornuftig pris?

 

Trådstarter: Bilstereo i Norge ER overpriset. Bestiller du fra USA kan regne med å betale max 2/3 av prisen det vil koste i Norge (inkl. moms, frakt og alt det der). Men så er det jo service og garanti som ikke er så lett dersom man kjøper fra "den andre siden".

 

Jeg ville valgt så få komponenter som mulig, så to komp. sett tror jeg du skal legge fra deg. Hertz sine komp.sett er noe jeg kan anbefale! (http://www.installbay.no selger dem blandt annet).

 

Husk å sette av noen laken til kabling og subkasse!

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drive butikk i Norge er ikke spesielt billig. Dessuten har man et marked som er bittelite i forhold til f.eks. USA, og en svært bra forbrukerkjøpslov. Grunnen til at Seas-elementer koster omtrent halvparten fra Madisound i USA i forhold til Eltek i Oslo er nok ikke at Eltek er grådige...

 

Jeg har et godt øye til Beyma ja, fordi jeg tror mange ville blitt meget fornøyd om de bare turte å kjøpe et slikt oppsett. Ikke bare Beyma heller for den saks skyld, mange andre PA-produsenter har elementer som kan låte meget bra under de rette betingelsene. Som PA-produsent MÅ man ha orden på sakene sine og levere ting som holder om man skal beholde kundene. I tillegg må man kunne lage ting som spiller virkelig høyt i flere timer uten å lyde anstrengt. Beyma, B&C, JBL, Precision Devices, PHL, Volt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal anbefale her, da jeg ikke har hørt så alt for mye. PERSONLIG, så liker jeg lyden i polk audio, pioneer emotion ++, fusion powerplant lyder også greit i mine ører. Alpine har jeg også hørt noe av, og likte lyden der. (akkurat hva jeg hørte vet jeg ikke)

 

PS: alt som er kommenter over er høyttalere og er min egen personlige mening..

 

Skal bestille meg 3veis hertz nå, så får se hva jeg synes om det etterpå :)

 

Eller kan jeg si at jeg IKKE liker lyden i rockford power serien, synes den er litt for lite detaljert, men tror nok den spiller høyt med en god forsterker.

 

PS: kan ikke uttale meg så veldig mye ang. sub o.l men har en rockford p3 sub nå, funker greit med tanke på trykk i allefall :)

 

Kommer ikke med noe forslag til hva du skal kjøpe her, grunnen til det er at lyd er individuelt, og anbefaler deg derfor å dra til nermeste bilstereo butikk og høre på de høytalerne/subene i den aktuelle prisklassen, og be de på butikken om å sette sammen et oppsett som passer din pris :)

 

PS: husk at de har mere fortjeneste på enkelte ting, så kan lønne seg å be de begrunne svarene sine og se om du er enig :)

 

Lykke til med bilstereo kjøpet :)

Elsker bilførere som tro bilen er homofil og kjører den opp i rævva på min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår