audi87 Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Hei. Jeg vurderer å bytte motor i min Mazda 626 LX 2.0 1986. Noen som vet om en motor som passer rett inn uten noen form for avansert modifisering av selve bilen? Gjerne en motor som er sprekere enn den orginale :D Men må være noe som jeg får godkjent for vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 dette er vel en forgassermotor, så jeg regner med at du kan få til en 2.0i motor 16v og 148 hk, men da må du sannsynligvis bytte litt bremser og ledningsnett, men ikke en umulig oppgave. Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 For å bytte til FE-DOCH fra GD må du legge opp nytt ledningsnett, ny eksos, modde et motorfeste, og bruke gammel bunnpanne... forøvrig får du ikke godkjent dette hos biltilsynet da GC ikke kom med denne motoren originalt. Mye enklere å få tak i en 85-87 626 2.0i med 120hk som donorbil og flytte over alt av motor og ledningsnett, samt bremser. Dette skal gå bra å få godkjent også. Forøvrig er det billig trim på disse forgassermotorene å rense forgasser, bytte bensinfilter/luftfilter/plugger, og få forgasser og tenning justert skikkelig av folk som faktisk vet hva de driver med. Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg