hyys84 Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 noen som vet hvor mye et verksted tar for å sette på senkefjører til meg? sånn ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 jeg kan jøre det for havlparten av det verksted tar =) Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chill Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 2000 er det verkstedene rundt tar etter det jeg har hørt, men så har du speedparts som tar 1500,-inkl moms. Siter Nå:Bmw E46 (x)Sabb 9-3 (x)Audi A4 (x)Mercedes 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 men hvor vanskelig jobb er det å gjøre dette selv. Og hvor lang tid tar det sånn ca? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Messias Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 tror jeg brukte 3 timer tilsammen på min gamle bmw... Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Første gang jeg rørte en bil var å skifte fjærer, jeg brukte ca 1 time. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortBoost Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 på escorten brukte jeg ca 1 time + -. Veldig enkel jobb for å være helt ærlig. Siter NÅ-BMW E61 07 520DT x -Toyota Yaris 05 TS Turbo x -Ford Escort 16 V STV 98 x -Mazda FD3S 94 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jiggah Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Av erfaring kjipere på framhjulstrekkere enn bakhjulstrekkere. Med riktig verktøy, så er halve jobben gjort, vel og merke. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Det som kan kødde det til litt er fjærbeina framme. Har man ikke riktig verktøy for å demontere toppmutteren samt gode fjærklemmer så kan det ta lang tid. Til en gammel Jetta II jeg hadde i sin tid gikk jeg så langt at jeg kjøpte originalt Hazet fjærbeinsverktøy før jeg skred til verket... Andre sverger vel til muttertrekker... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Det som kan kødde det til litt er fjærbeina framme. Har man ikke riktig verktøy for å demontere toppmutteren samt gode fjærklemmer så kan det ta lang tid. Til en gammel Jetta II jeg hadde i sin tid gikk jeg så langt at jeg kjøpte originalt Hazet fjærbeinsverktøy før jeg skred til verket... Andre sverger vel til muttertrekker... Uten muttertrekker er det noe dritt.. Hvis en ikke har så går det an å stikke innom et verksted, spørre pent om å få låne muttertrekkeren ut av porten i 2min, løsne toppmuttrene og skru dem tilbake for hånd. Når du så kommer deg hjem så kan du enkelt løsne dem igjen. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Kommer vel også litt an på hvilken bil det er snakk om. brukte kansje litt under timen på og senke accorden, men det var en veldig enkel bil og gjøre det på da:) trengte kun et koppnøkkelsett:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 tror vi brukte ca 4 dager på å gjøre det på cordobaen til en kamerat. hadde ikke muttertrekker og slikt vi vel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 tar folkens hjulstilling kontroll i garasjen også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 på volvo 240 må man bruke enten muttertrekker eller et spesialverktøy for å få av fjæra foran. Laga mitt eget verktøy for å skru av mutteren. Når det gjelder hjulstillingskontroll, gjorde jeg det ganske enkelt ved å merke hvor alt sto før jeg begynte. Da ble det 99% rett når jeg hadde skrudd sammen alt igjen. (blir jo litt andre vinkler ved senk). Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 På rallyløp ser vi ofte at de har med et enkelt hjemmelaget verktøy for feltmessig forstillingskontroll/-justering. Laget noe tilsvarende i treverk en gang og oppnådde helt korrekt justering av spissingen. Muligens flaks, men artig var det... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.