B230ft Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 er ike likt som på vanlige turboer, det med slark for oljetrykk.. er nesten ikke olje som skal inni heller, bare en lille en så ikke lagrene går tørre..slarken går kun på varme.. vet ikke om du har sett jeg har lagt ut bilde av den før, men her er et bilde av restriktoren en skal skru på olje inn på turboen. 1mm hull http://www.atpturbo.com/Merchant2/graphics/00000001/Catalog%20Images/Oil%20Supply/gtoilinlet035-01.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Skal være litt trykk for at kommer mye olje inn der ja. :) Takk for litt info da. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Hmm ok, men kan noen gi meg en link til en turbo som er god for 300 gamp(evt litt mindre eller litt mer) med 2,5" trykkrør også 3-3,5" innsugsrør.. Som passer på 940 grenrør? Som ikke er så jævlig dyr men fortsatt har noe kvalitet? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Hvorfor skal du ha 2.5" utblås og 3" innløp på en så liten turbo? Mer normalt at det er 2" ut og 2.5" inn på så små. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Tenkte å ha 2,5" for å slippe å bruke en overgang som gikk fra kanon til softgun.. Siden jeg har bestilt IC med 3" ut/innganger. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Turboer med så stor dim. på trykksida er vel som regel en bra bit bortenfor 300hk.. 60-1 komp.hus er vel 2,5" eller noe deromkring.. og den leverer vel det dobbelte av hva du er på utkikk etter... den har vel opptil 4" innsug.. :) T3/4 hybridturboen (ca.400hk.) jeg har liggende har 2" Og det er vel den mest brukte dim. på de turboene som er aktuelle for deg.. Er jo bare å kjøpe en silikonslange type 90" overgang 2"/3" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Rekti rekti, hvor er det jeg får kjøpt en sånn turbo a? Sliter litt med å finne et silikonrør som kan funke å egentlig.. Finner masse som går fra 3-2" men ikke et som er 90° i tilegg. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Kollevold bla. har garantert overgang til deg.. de fører hele sortimentet til Samco.. Turbonetics har T3 turbinhus som passer rett på 940 manifold med pyramidetetning hvertfall.. Garret er jeg ikke sikker på om har.. Ikke sikkert at du trenger en hybrid da.. en T3 steg 3 0.63 A/R med super 60 gir vel luft nok til ca.325hk. KRB har prisgaranti på netics så de er vel rimeligst i Norge.. Så det er bare å ringe å si hva du er ute etter Hvor man får tak i netic's turbo andre steder vet sikkert noen andre her inne.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Ok, må enn kjøpe kompressor huset utenom da elle? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Nei en T3 er turbo med t3 turbinhus og komp. hus de fins i utgaver som flower fra 150-325hk En T3/4 har T3 turbinhus men T04 komp. hus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Hva med en slik en? http://turbobanditense.e-butiken.se/?artnr=002 Nå har ikke jeg så mye peil men prisen er jo god og de sier at den er populær til rødblokk! Er dette en så kalt "kinaturbo" eller mer ordntlig sak? Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Hva med en slik en?http://turbobanditense.e-butiken.se/?artnr=002 Nå har ikke jeg så mye peil men prisen er jo god og de sier at den er populær til rødblokk! Er dette en så kalt "kinaturbo" eller mer ordntlig sak? Greit å holde seg unna denne vel. Kjøp et skikkelig merke når du først skal ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Rekti rekti, hvor er det jeg får kjøpt en sånn turbo a? Sliter litt med å finne et silikonrør som kan funke å egentlig.. Finner masse som går fra 3-2" men ikke et som er 90° i tilegg. Når jeg laga til 16T med 3" alu cooler brukte jeg: 90 bend 2" -> 2.5" fra turbo 90 bend 2.5" -> 3" på begge sider av cooler og 90 bend 2.5" på innsug. Da er det 2.5" rør på begge sider, fint ble det og. Fant ikke noe 2" -> 3" i 90 bend selv så det ble løsningen. Handla siliconhoses.com slanger, knall kvalitet. http://www.protrim.no (bortsett fra at det kan ta tid å få dem) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 http://www.hightempsilicone.com er også verst å kikke på, de har vel det meste egentlig.. angående turbo, så til alle dere, når dere først kjøper, kjøp noe skikkelig.. kanskje en turbo til 4lapper, og en til 8lapper, ser lik ut, men når den "flotte" til 4 lapper ryker(ofte nokså kjappt) hva gjør en da? kjøper en ny til 4lapper, og har da total brukt like mye som en skikkelig til 8, eller bare kjøpe en til 8 med en gang, så veit en at en ikke går på en smell.. disse prisene er jo selvfølgelig bare eksempler, men en kjennsgjerning at lignende tilfeller ofte skjer.. er skjeldent det blir annet enn dyrt å handle billig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Jeg må igjen, i denne tråden, fortelle hvor imponert jeg er over kapasiteten til Mitsu 19T, kjapp spool-up og kapasitet til godt over 300 hk. Eneste ulempen er at den ikke er Bolt-on rødmotor, og høyt mottrykk = høy temperatur. Prisen har også holdt seg høyt på 19T; et godt alternativ er 18T (eller er det 18G den heter) som er Bolt on. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.