Gå til innhold

Bakaksel?

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

Nei det klarer du ikke, så lenge den ikke er utslitt for da vil den funke som en åpen diff.

 

Tar jeg brå sving på asfalt så uler/småspinner innerhjulet så slitt er den ikke. har ikke slangs til å vri hjulene motsatt vei når dne står i gir.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg brå sving på asfalt så uler/småspinner innerhjulet så slitt er den ikke. har ikke slangs til å vri hjulene motsatt vei når dne står i gir.

 

Det er jo alltids en mulighet at du ikke har en LSD i bakakselen din. Den kan jo ha vært fjernet av forrige eier? Er jo noen som feks. sliter ut lamellene eller ryker diffen og så ikke bryr seg om å ha LSD..

 

Selve LSD enheten var jo ganske stiv pris på hos volvo (7 eller 9.000kr?) og mange volvoer som dagens ungdom har, har vært eid av en eldre generasjon bileiere som ikke brydde seg så mye om annet enn at bilen gikk fra a-b.

 

Man kan ikke ta for gitt at en gammel bil har alt utstyr som var der originalt, på godt og vondt, med mindre man har utrolig god kjennskap til den aktuelle bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo alltids en mulighet at du ikke har en LSD i bakakselen din. Den kan jo ha vært fjernet av forrige eier? Er jo noen som feks. sliter ut lamellene eller ryker diffen og så ikke bryr seg om å ha LSD..

 

Selve LSD enheten var jo ganske stiv pris på hos volvo (7 eller 9.000kr?) og mange volvoer som dagens ungdom har, har vært eid av en eldre generasjon bileiere som ikke brydde seg så mye om annet enn at bilen gikk fra a-b.

 

Man kan ikke ta for gitt at en gammel bil har alt utstyr som var der originalt, på godt og vondt, med mindre man har utrolig god kjennskap til den aktuelle bilen.

Hjulene spinner på både tørt og vått så LSDen fungerer helt topp den ;)

 

DSC01050.JPG

DSC01070.JPG

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultater etter en tur på jekken:

- Bilen i fri: Vrei på det ene hjulet, klarte ikke å holde igjen det andre.

-Bilen i gir: Vrei på det ene hjulet, det andre gikk motsatt vei.

-Bilen i gir med clutch inne: Vrei på mellomakselen det ene hjulet gikk fortere rundt enn det andre.

 

Mener det var sånn i hvertfall, blei veldig i tvil når jeg kom hjem:) hehe var så my forskjellig vi prøvde attedamndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår