StianG Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Har problermer med 940turbo motoren min der den bare sviver på sylinder 3 og 4. Har sjekka gnist og satt tenninga riktig, sjekka at dysene fungere og sjekka kompen med en jalla komptester uten gjenger med med ei gummihette du tredde nedi tennplugghullet(men fikk ikke kommet til skikkkeli så jeg stod bare og holt den intil når vi vridde om tenninga så vet ikke annet enn det er kompresjon. Noen som har peiling på hva som kan være galt? kan det være att toppakninga ikke tetter mellom sylindre pga når vi hadde oppe tennplug 1 og 3 for å kompteste så stod stikkflammene ut av tennplugghullene, så noen må jo ha antent bensinen? Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 du har blåst i stykker innsugs-pakningen din, GARANTERT ;) Skru av innsug, bytt pakning (Husk å rengjøre godt!!!), og skru på igjen. Så skal den nok svive fint som bare det. anbefaler på det STERKESTE Volvo sin Orginale pakning...den tåler Utrolig mye mer enn de uorginale, og er en del tykkere, så den tetter noe bedre om innsugs-flata ikke er Helt rett... noe de færreste innsug er etter 300 000km med småskruing etz ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet November 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 innsugspakningen var blåst ja, har skifta nå(orginal volvo) men bilen oppfører seg likt...hva annet kan det være? Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 du har kanskje kjørt sånn her en liten stund? først på 3 sylindere, også gått over til 2? Gå over pluggene på motor'n, og sjekk at Alle gnister....om ikke, så erstatt rotor, fordelerlokk, plugger(selvsagt) og plugg-kabler. Spray startgass på den nymonterte innsugspakningen din, og hør om motor'n plutselig går på flere sylindere.. om den gjør det, har ikke pakningen tettet helt, og symptomene vedvarer. Da må anleggsflata til innsuget mot Toppen mest sansynlig Planes... eller du kan PRØVE å stramme til litt hardere :) Sjekk også at det ikke lekker rundt dysene...med startgass, da det har hendt pakningen på disse kan være blåst og. hvis ingenting av dette hjelper...da vet jeg sannelig ikke, og hvis kompresjonen er OK, må dysa til respektive sylindere være fucked... finner ingen annen forklaring :) Jo...med unntak av tennings-rekkefølgen da, den må jo være riktig =) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet November 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 Nei..har ikke kjørt lenger enn 1-2km på 2sylindre har sjekka at det er gnist, tenningsrekkefølgen er riktig. og alle dysene sprayer fint. får prøve med startgass! Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Hva mener dere med "sviver" ? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Hva mener dere med "sviver" ? at motor'n går rundt som den skal....hvis motor'n sviver pent, så betyr det at motoren går pent. Hvis motor'n ikke sviver, så går egentlig ikke motoren.... men leser man hva tråstarter spørr om, så skjønner man at motoren går, men ikke som den skal,,, Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 aha skjønner.. Takker :D Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet November 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 har stått å spraya med startgass rundt dyser og innsugspakninga men ingenting skjer...hva kan det da være? Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 16, 2007 Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 hmmm....gåen LMM kanskje? Kunne vært et forsøk å låne en lmm man Vet funker... avhengi av hva slags sprut du har. LH-Motronic har sin, og LH Jetronic 2.4 har sin... åssen motor og sprut har du? Ellers veit jeg joggu ikke....får motor'n bensin, komp. Og luft, så mangler det bare gnist (på rett tidspunkt!) for at sylinderen skal gå... Men nå begynner det å høres mer og mer ut som en elektro-feil, siden du ikke finner noen lekkasjer, og, tatt i betrakning at Komp'en er bra. få tatt en skikkelig komp-test! Skru av slangen ut av turbo'n, og få tredd nedi detta komp-meteret og sjekk at alle har "ca" samme verdi hvertfal. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet November 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 skrudde av toppen, og det var verre enn jeg hadde fryktet, ikke nokk med at toppakningen hadde gått to plasser der den tetter imellom sylindrene, men toppen har også gått en av disse plassene.... Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 19, 2007 Rapporter Share Skrevet November 19, 2007 huffda....! Kan ikke ha vært noe spesielt med kompresjon da gitt! Hvordan motor er det du har? B230FT? Isåfal er dette en gylden sjanse til å skaffe deg en 531 topp... =) Men finn ut grunnen til at topp-pakningen røyk! Har bange anelser om at innsugs-pakningen har delvis skyld i dette.... da den kan gi deg unøyaktige og dårlige fuel-blandinger (fusker), som igjen kan fucke topp-pakningen. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 lurer på om det er en ET motor jeg har, vertfall 180hk orginal i den. Var en 531 topp som stod på, og jeg skal vertfall ikke ha noe dauere! Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 skjønner... du får se etter ny topp da;) 531 toppene er uheldig vis ikke "hyllevare" over alt..og folk skal gjerne ha litt for dem. VURDER å handle inn en 940 B230FK/FT bunndel, og få tak i en ny 531 topp. Vil bli en Mye mer holdbar kombinasjon... ET-rådene er elendige, og kan ryke når som helst! gjerne ved litt varving og bittelitt ekstra ladetrykk. Eventuelt bytt råder hvertfal...så gjør du deg selv en bjørnetjeneste. Bare en anbefaling.. :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet November 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 får se...trur jeg bare ser om jeg får tak i en topp(som ikke nødvendigvis er en 531 topp) og ser hvor lenge det holder, tenker på å bygge noe mere holdbart/sprekere senere. Må ha bilen klar til tirsdag(oppkjøring) og helst til helga men takk for tipsa Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.