Zimmern86 Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Hei. Har et spm. ang senking? Må man ha paprier på senkesettett når den skal inn på eu-kontroll? Har hørt at man må ha papirer, og at så lenge det ikke rasler/knirker så er alt ok. Noen som har peiling? Svar mottaes med takk Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Du må vel ha det i vognkortet før du skal på EU. Og for å få det i vognkortet hos BT -må du ha TUV papirer, samt firehjulskontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Er vel litt i overkant med firehjulskontroll... Men på EU kontroll skal du ha understell som er TÜV godkjent, og ha med papirer på dette og forevise (da kontrollerer de artikkelnr på coilovers/senkefjærer på bil mot det i papirene), i tillegg til at en forstillingskontroll skal være gjort, og du må ha med papirer på dette. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Er vel litt i overkant med firehjulskontroll...Nei, biltilsynet krever papirer som viser at hjulvinklene (både foran og bak) er innenfor fabrikantens spesifikasjoner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Denne suppa har jeg vært borti to ganger allerede, det jeg har fått som krav er: - Tüv papirer - Firehjulskontroll, og er skal det ikke være forskjeller fra side til side, og jeg ville ikke satset på å prøve med papirer som viser mye utenfor fabrikkens krav. - Justering av lys - Justering av eventuell lasteavhengig bremseventil. Blir fort dyrt, bare hjulvinkelkontrollen med lys og bremsejustering koster ca. 1500.- Kontrollen hos Biltilsynet inkludert nytt vognkort koster ca. 500.- Lykke til:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 hehe ok. Jeg troppet opp på kontroll uten justeringspapirer, og fikk beskjed om at jeg BURDE hatt forstillingskontrollpapirer. Men fikk nå godkjent uansett pga moderat senk :D Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Jeg kom glatt gjennom hos BT med bare TUV papirene jeg da, men er vel kanskje forskjellig fra plass til plass da. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossi^ Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Noen som vet hvordan bt i stavanger er på dette? med orginale xenonlys er det jo også automatisk justering på lysene, så man slipper vel unna den da uansett? Siter 2004 Audi A4 1,9tdi quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg