Gå til innhold

Mister trykket på B230FK`n

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt problemer med at turboen ikke får trykket den skal ha virker det som. Dette skjer bare av og til, kommer og går uansett gir jeg har. Har den orginale Volvo turbotrykksmåleren og når jeg får problemet så er den bare litt over det gule feltet. Hva er galt? Høres ut som om turboen jobber tungt når den ikke får trykke den skal ha.

Motoren/turbo har gått noe over 130k og bruker ikke spesielt mye olje heller.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører i 3giret f.eks så når jeg gir nesten fullgass så går bilen veldig dårlig. Trykket etter Volvo`s turbotrykksmåler går kun til gulefeltet og ikke lenger. Så da saker jeg bare farta giej f.eks og gir nesten fullgass igjen og da kan det hende at jeg får det trykket jeg skal ha. Det skjer forøvrig i andre gir også.

Kjente etter slark for noe uker siden og kunne ikke kjenne noe da.

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sjekket at du ikke har en ordentlig rørleggersprekk rundt wastegatehullet inni turbinhuset ditt?

Ettersom du kun får skikkelig trykk kun når du bunner gassen..

Tør påsta at det bare er et tidsspørsmål før turbinhus begynner å sprekke.. sånn er det bare med støpegods,og hvertfall med godset i standardturboer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke får det trykket jeg skal ha så jobber turbinen tungt høres det ut som. Så du mener at turboen kan takke for seg når som helst?

Det med sprekk rundt wastegatehullet har jeg ikke sjekket. Må jeg skru av turboen for å sjekke det eller?

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

Lenke til kommentar
Del på andre sider