Gå til innhold

Problemer med at motoren går på 5 sylindre..

Ranger emnet


Trinitonn

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

De siste ukene har jeg lagt merke til at motoren på min 320 e46 har oppført seg merkelig ved mye gasspådrag v/lavt turtall..

Det er "puffa" litt i eksosen og motoren vil ikke dra i det hele tatt før den sakte men sikkert kryper oppover mot 3k rpm..

 

Men i går, så skjedde dette enda mere enn før..

Jeg gav på etter en fartsdump, og så gikk bilen veldig dårlig etter det og den lugga og puffa litt i eksosen som om den var syk

Jeg stoppa opp og når jeg stod i park (har automat), så vugga motoren veldig mye og hele bilen rista jevnt..

Jeg slo av/på motoren igjen og den var fin som vanlig..

 

Hadde med en kompis og vi ble vel halvveis enige om at det som skjedde var nok at den gikk på 5 sylindere i stede for 6..

Noen som har opplevd at 1 sylinder plutselig kutter ut under kjøring, og så starter å jobbe igjen på høyere turtall?

 

En ting verdt å nevne var at forrige eier kjørte på blyfri 95, og når jeg kom hjem å sjekka manualen står det at alle den skal kjøre på 98.. fylte på 99 (det de hadde på shell:P) og det ble som natt og dag.. lugginga slutta helt og ikke noe problemer =)

Grunnen til at jeg sjekka om den skulle på på 95 eller 98 var fordi tennplugga mine viste antydning til overopphetning (litt hvite noen steder)..

 

Hvis jeg har riktig, og det viser seg at en sylinder kutter ut inniblant - er det noe annet enn bytting av tennplugger jeg burde gjøre? Kan det være noe annet, luftmengdemåler f.eks?

 

Takk for alle svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennplugger er billige så hvorfor ikke begynne med å bytte de og se om problemer forsvinner helt? :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennplugger er billige så hvorfor ikke begynne med å bytte de og se om problemer forsvinner helt? :)

 

Pluggene til den bilen er ikke akkurat billig :P

>[ ] Opel Astra 1.6 16v, 1996 mod

>[ ] Bmw e30 325i Coupe, 1986 mod

>[ ] Bmw e46 320i Coupe, 2000 mod <-- Tråd om bilen

>[x] VW Golf III 1.8 CL Syncro, 1996 mod, solgt

>[x] Opel Rekord 2.2i, 1986 mod, vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er noen andre småting som må ordnes så jeg valgte å dra på service med den i morgen. Jeg har ikke så mye peiling på bil så jeg vil ikke tukle alt for mye når jeg ikke vet hundre prosent sikkert hva jeg gjør :)

 

Ber dem skifte plugger, sjekke luftmengdemåler etc.

Må bytte bremser og olje nå også, så da er det like greit noen kyndige tar seg av det ;)

 

Er det noe annet jeg kan be dem sjekke/diagnotisere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår