noldeeus Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Hello! :helpme: Har en venn som lurer på om det er lov å bygge bur i biler som er registrert for gatebruk, og om det er noen spessielle krav til dette. Siter Noen barn er brune som et nystekt brø' Noen barn er gule og noen barn er rø' Noen barn er hvite, noen nesten blå. Meget er forskjellig - men det er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahn Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Tror jeg begynner med å vise til LAAANG diskusjon om dette fra tidliger, bla her: http://www.bilforumet.no/opplysningen/153567-veltebur-i-gatereg-bil-forbudt.html Det er VELDIG mye meninger og synsing om bur i registrert bil, og jeg skal ikke prøve meg på å gi noe fasit-svar. Men du må regne med at det er noen som sier "ikke no' problem", og andre som sier "det får'u aldri godkjent" ;) Mitt beste tips er å ta det opp som en forespørsel til trafikkstasjonen. Det gir vel kanskje den beste indikasjonen på om det blir godkjent eller ikke. Ved nei, prøv nabo-stasjon... Det ryktes (men jeg vet ikke om det stemmer) at mulighetene for godkjenning er bedre om bilen har/skal ha hastighetslisens fra NBF (rally, bakkeløp, mv). Det kan muligens også være en fordel at de delene som går over døråpningene er skrudd og ikke sveiset, slik at de kan fjernes når ikke det kjøres løp... Siter "Du kan tro at du kan, og du kan tro at du ikke kan. I begge tilfeller har du rett." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Dette blir bare en påstand fra meg, men mener det stemmer: Sålenge et bur er FIA-godkjent, så er det godkjent for gatebruk. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg