Gå til innhold

Spilleren leter etter jording gjennom linjeutgangene

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

hei,

Jeg har en pioneer cd/mp3 spiller jeg har problemer med.

Det som skjer er at det er en helt sinnsyk pipe/kvinelyd i høytalerne når jeg kobler til ekstern forsterker. Dette skjedde bare helt plutselig. Snakket med stedet jeg kjøpte spilleren, og de sa det kunne være at spilleren leter etter jording gjennom linjeutgangene, de sa at dette kan skje av og til med spillere, og det ikke var helt sikkert om det ville gå på garantien. Så de måtte da evnt sende inn spilleren, for så og se om jeg får det på garantien. Har sjekket alle andre muligheter for hvor problemet kan være, så det ER spilleren.

Uansett..er det noe JEG kan gjøre for å bli kvitt dette? For å slippe hele karusellen med å sende inn osv..

 

 

Netopp kjøpt alpine type R 6,5" frontsett og vil gjerne få kjørt disse på egen forsterker istede for spillerens :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

Jeg har en pioneer cd/mp3 spiller jeg har problemer med.

Det som skjer er at det er en helt sinnsyk pipe/kvinelyd i høytalerne når jeg kobler til ekstern forsterker. Dette skjedde bare helt plutselig. Snakket med stedet jeg kjøpte spilleren, og de sa det kunne være at spilleren leter etter jording gjennom linjeutgangene, de sa at dette kan skje av og til med spillere, og det ikke var helt sikkert om det ville gå på garantien. Så de måtte da evnt sende inn spilleren, for så og se om jeg får det på garantien. Har sjekket alle andre muligheter for hvor problemet kan være, så det ER spilleren.

Uansett..er det noe JEG kan gjøre for å bli kvitt dette? For å slippe hele karusellen med å sende inn osv..

 

 

Netopp kjøpt alpine type R 6,5" frontsett og vil gjerne få kjørt disse på egen forsterker istede for spillerens :)

 

Hei. Har akkuratt det samme problemet selv.

Jeg festet en jordingskabel fra gods og tvinnet den rundt der man putter inn signalkabelen på spilleren ( på minus hvis dette har noe å si). Da forsvant den, men det er det å få kabelen til å henge helt fast der.. Men du kan jo prøve dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hadde inntil i går det samme problemet på min MB. I mitt "system" er cd-spilleren jordet i batteriet i motorrommet, mens 2 stk forsterkere - via en fordelingsblokk - er jordet til gods i bagasjerommet. Jeg løste problemet med å strekke en tynn 4kvmm kabel fra fordelingsblokka i bagasjerommet til "Chassiet" i cd- spilleren. Det sitter en skrue/bolt midt i bak kant av cd-spilleren du kan feste kabelen i.

 

Det "funka" veldig godt for meg ihvertfall!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å unngå dette, må du ha skikkelig jording til forsterkeren.

Og absolutt INGEN tilkoblinger med batteriet tilkobla!!!

 

Som sagt, sjekket ALT, og det var ingenting med forsterkeren som var galt. Jording tar jeg ikke ifra batteriet, men direkte fra karossen baki bagasjen.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår