Gå til innhold

Eu-kontroll, senkesett ?

Ranger emnet


åssicossie

Anbefalte innlegg

Om du vet hvilket slags senkesett som sitter på, eller evt har kvittering eller veit hvor det er kjøpt så skal det være greit å få tilsendt TUV papirer for en liten penge. Det har iallefall jeg fått gjort før.

 

Så lenge du får et TUV godkjent coilover set burde det også gå greit, men det har jeg ikke noe erfaring med selv, så jeg kan ikke svare på det.

 

Firehjulskontroll må du ha før du reiser til biltilsynet for godkjenning av senkesettet.

 

Det jeg har gjort de to gangene jeg har godkjent bil med senkesett er at jeg tok EU kontroll først, fikk 2-er på senkesett, og kjørte til biltilsynet for å få det skrevet inn i vognkort+etterkontroll. Da sparer du vel et par hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er den at jeg har kjøpt en bil som må på eu. Vet ikke hvor senkesettet er kjøpt, og har ikke kvittering heller. Men.. bilen har jo vært gjennom hvertfall en eu-kontroll før med dette senkesettet uten at det sto i vognkortet ( dette er vel fordi at disse reglene kom etter at den var på kontroll sist )

 

Men du mener jeg kan ringe til en butikk som da selger jamexfjærer og gule koni, si at jeg har mistet papirene, og få ettersendt dem ? tror du dette går uten å ha kvittering ?

 

Men hvertfall dra på biltilsynet etter eu-kontroll ja. Er nok det lureste. Blir vel flere toerfeil uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan lønne seg, da slipper du iallefall å kjøpe nytt. Får du ikke tak i så har du ikke mye valg. Alternativet er jo å få tak i orginale fjører og dempere før kontrollen, da unngår du jo 4-hjulskontroll osv, og så sette på uoriginalt etter kontroll.

 

Selv mener jeg det er greiest å ha papirene på sånt i orden i tilfelle du møter på biltrangsynet en fin solskinnsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår