Gå til innhold

lyst på pop-off og chip til golf gt 2007mod...

Ranger emnet


smikkstuggun

Anbefalte innlegg

men jeg har lite peil på dette markedet. kunne tenke meg en litt anonym popoff, ikke de værste utblåsningene. bare så det blir litt ekstra krydder ved girskift:peace: noen som har tips, råd og prisantydninger?

 

erfaringer rundt det å chippe denne tsi-motoren? antar 200hk er innen rekkevidde? tåler motoren det?

 

takker for innspill

Golf GT 2007mod

Opel Astra 1,8i GLS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk Ole-H, åpent filter skal prøves! Vurderer også pop-off, men får høre hvor mye lyd et åpent filter gir først.

Tenker også på chip, men er som smikkstuggun usikker på hvor mye motoren tåler osv, hadde vært fint hvis noen visste noe om dette, evt hvor man får tak i slik chip og pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
men jeg har lite peil på dette markedet. kunne tenke meg en litt anonym popoff, ikke de værste utblåsningene. bare så det blir litt ekstra krydder ved girskift:peace: noen som har tips, råd og prisantydninger?

 

erfaringer rundt det å chippe denne tsi-motoren? antar 200hk er innen rekkevidde? tåler motoren det?

 

takker for innspill

Hvis du har en 170HK'er med manuell girkasse får du godt over 200 HK'er i bilen.

 

Hvis du har DSG, så blir effekten begrenset noe for å beskytte DSG-kassa. Du skal få en teoretisk effekt på 204HK'er og 410NM. med DSG og rundt 220HK'er og 450NM. hvis du har manuell.

 

Litt fra og till kanskje... men uansett så får du nok over 200HK'er (hvis du har 170HK'erem)

 

Correct me if i'm wrong guys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morsomt med no flere hk/nm, men jeg kommer nok til og ventet til garantien går ut :)

 

Forge har jo en BOV til GTI`n som ikke på 1,4 TSI.

Men i disse dager prøver dem ut en til 1,4 TSI.

Skal komme for salg i slutten av Januar 2008.

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med noen som jobber med tuning og chip ang det å chippe gt'n min. Da ville jeg få 210hk og 320 i moment. Kommer sannsyneligvis til å gjøre dette til sommeren:driving

 

Spurte også hva motoren tåler, siden det er henta ut ganske mye. Men de mente at det var ingen fare. Motoren var bygd for å takle såpass uten at deler må skiftes. Detta var seriøse aktører som jeg ikke har problemer med å stole på. Likevel sa de at det å dra til Tyskland og gi fullt jern over lang tid ville bli litt for hardt for motoren. Men det gjelder vel nesten alle!?

Golf GT 2007mod

Opel Astra 1,8i GLS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår